Kocken..

Igång o ikväll bjöds det på soppa.

Här är receptet:

5 dl Krossade tomater
4 dl Cocosmjölk
0,5 dl Röda linser
1 Lök
2 Vitlöksklyftor
1 Palsternacka
2 st grönsaksbuljongtärningar
Basilika
Salt
3 dl Vatten

Men egentligen skulle det vara sötpotatis istället för palsternackan. Man steker först lök o vitlök o sen häller man i alla andra ingredienser. Detta ska koka i 15 minuter. Sen ska man "mixa soppan slät". I min mixer får man inte mixa varma saker så jag fick snällt vänta till den hade svalnat.

Kul att mixa tycker jag!! Nu måste jag bara hitta på ngt annat man kan mixa, kan ju inte göra soppa varje dag heller.

Var iallafall den mest mättande soppan jag ätit. Iofs har jag mest ätit varma-koppen-soppor. Kan även bero på att jag gick o provsmakade många slevar tills den hade svalnat.


Kolla va snygg min julklappsmixer är=)







Kommentarer
Postat av: Finsmakarn

Såg mycket trevligt och gott ut./ Finsmakarn.

2010-01-06 @ 20:54:19
Postat av: Lina

SARA! jag är imponerad, mera recept på bloggen så kanske till o med ja börjar laga mat:D

2010-01-06 @ 22:15:10
Postat av: emma

oj oj oj i´m förvånad hur mucho dina conocimentos de la kitchen har improved..



Smoothies kan du ju hacera!!!



See ya tåmorråv

2010-01-06 @ 22:19:38
Postat av: emma

Förresten vill ja också ha en sån där mojäng.. ja har bara min stavmixer ja...

2010-01-06 @ 22:20:58
Postat av: Sara

Lina: javisst det är bara att sätta igång. Man blir som ett barn o tycker allt man själv gör är jäääättegooottt:)



Emma: Ja visst har dom emmsi!! Det handlar inte om conocimientos utan om intresse heheeee.. ja de e en liten söt apparat måste jag säga,verkar ju fungera som denska med. Men en stavmixer funkar väl också. ses imorn:)

2010-01-06 @ 22:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback