Dalkulla?!

Var på Claes Ohlsson idag o handlade glödlampa o sånt.  Skulle fråga om hjälp och går fram till disken och visar min trasiga glödis o berättar att jag behöver en ny, likadan.

Han svarade inget men plötsligt säger han:

Ojoojojoj nu lyssnade jag ingenting alls på vad du sa!! Jag lyssnade bara på din dialekt! En ÄKTA DALKULLA!! Johaaan, lyssna, hon pratar dubbelt så mycket dalmål som mej! Va sa du?

Kanske låter jag lite dalisk men inte så att jag pratar mer så än en person från Ludvika. Nääääää (med gnällig klang)

Jag postar ett vykort


Kommentarer
Postat av: marielle

hahahahahah!



det är förresten bonde-emmas blogg jag läser! :) finns på metrobloggen.se



och träning - jag är LÄTT på!! nu jäklar ska här trimmas! =P besooo

2010-02-22 @ 21:30:43
Postat av: Emmssssssss

dom gnäller väl lite i dalarna?!?!?!

2010-02-22 @ 21:54:07
Postat av: sara

neee ja vet de e därför ja skrev "nääää" me gnälldialekt för att visa att de minsann inte äää dalmååål va..

2010-02-23 @ 09:13:22
Postat av: bertil

hahaha jag dör :D bra servicesinne där!

2010-02-24 @ 18:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback