Tillfälligheter..

Hur stor är chansen frågar jag mig ganska ofta när det händer något väldigt osannolikt. Eller är det verkligen osannolikt? Det händer ju ändå typ hela tiden. Ni ska få ett exempel...

Sommaren 2007 arbetade jag i Spanien på nöjesfältet Port aventuras hotell. Där träffade jag en polsk tjej som heter Karolina och vi umgicks en hel del alla tjejer där. När sommaren var slut åkte jag hem och hörde inte mer från henne än på facebook. Två år efter bor jag på calle Aribau i Barcelona och går varje dag samma väg till skolan. Upp för gatan..Förbi caféer, barer och en djuraffär. En dag kollade jag in lite extra i djuraffären och vem ser jag då? Jo, Karolina i kassan. Hon arbetade alltså där. HUR stor är den chansen då?!

Mitti veckan men jag har helgkänsla. Idag har jag inte fått nått gjort alls, får trösta mig med att jag hade en effektiv dag igår. I eftermiddag blir det juridikseminarium, 16.30 till 18. SEG tid. Den ligger alltid på konstiga och olockande tider. Men idag är det obligatoriskt så det är dags att göra entré:).




Kommentarer
Postat av: Poppe

Mer exempel

2010-12-09 @ 21:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback