Worky worky..

Jobbat från 11 till 19.30 och timmarna rullade på väldigt snabbt! Är verkligen en samling sköna och trevliga människor där så jag kan inte göra annat än att trivas.

Jag fattade inte ett ord skånska förut. Var så inskränkt att jag nästan bara förstod Köpingsmål. Sen när jag flyttade hit för några år sedan så vidgades mina vyer lite. Nu förstår jag både stockholmska, göteborska o skånska (ibland).

Men det danska och norska språket är fortfarande mina frågetecken. Idag ringde en kund till mig, allt jag hörde var en hickande människa och jag tänkte bara på ordet guleböj o hörde inte alls vad han sa,tror det var norska. Tur jag fick koppla honom vidare.

Hoppas jag får en dansk eller norsk kompis nångång, då ska jag träna!!=)

Nu blir det tvmys framför Hollywoodfruar.

Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback