El mano roto..

Den trasiga handen.

Imorse ringde klockan 06.20 och jag verligen slog på ögonen,inte varit så pigg på hela veckan. Min nuvarande fas som innebär att sova till 10 (om jag har tid) gör mig mer trött. Jag är egentligen en morgonmänniska och fasen jag är inne i nu är ofrivillig. Jag känner mig mer sargad när kl ringer vid nio än vid sju. Iallafall om jag lagt mig vid elva.

Morgonen var alltså bra tills jag skulle koka ägg. Då kastade jag min slapp-hand rätt mot en kokande kastrull...Och vips så sved det som aldrig förr o blåsor ploppade upp.. Äckligt ser det ut!!

Presentationen i skolan gick bra! Men hela dagen har jag haft fullt upp med min hand, den svider så fort jag blir varm så det gäller att hålla sig kall..Och när jag håller den högt upp ser den inte lika äcklig ut komjag på..Skulle kunna gå in på detaljer här men tror mig veta att ni har en gräns..

Marisol bjöd på kanelbullar i cafeterian för att det var sista dagen o sista lektionen med henne vi har här, alltså ingen mer spanska.

Cyklade hem i regnet, är väldigt grått och trist. Fick lön idag och det firade jag med att betala räkningarna för denna månaden. Kl fyra är det möte om Private Banking på jobbet..Sen får vi se om piggheten, humöret och vädret kanske tillåter en Platå-utång..Men när jag kollar ut genom fönstret nu känns en tv-afton framför Mammas pojkar ganska lockande.

Här kmr ngra rader till en spansk trogen läsare;

Hola Viler!! Aqui viene un párrafo para ti. Espero que sientes contento ahora.. Lo que he escrito trata de mi día en la escuela y un pequeno accidente..Espero que tengas buenos dias en la EEUU y que aprende mucho ingles..tanto como yo aprendí el espanol;)

Besos y puss..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback