Mat och psyk..

Igar blev det alltsa restaurang. De hade fixat riktigt fint till oss langst in i hornet med specialglas och fina servetter. Blev forratt och huvudratt, efterratten hann vi aldrig med men det tar jag en annan gang. Var lite specialtreatment och da trivs man val alltid bra plus att vi var overens om att allt som e gratis ar gott. Martini lemon, soltorkade tomater, ostar, vitloksbrod, mozzarella(som jag tyckte var lite for pulvrig), hjartformade pizzor och vin saklart. Det var goottt..

 Nar jag o Ems sa hejda sa hann jag ga ungefar femtio meter innan en idiot borjar prata med mig. Forst tankte jag bara att det var en jobbig manniska sa jag kollade lite pa honom men fortsatte ga. Da gar han efter, tar tag mig i armen och borjar veva efter min vaska -det var inte bara en jobbig manniska det var ett litte psyk.

Tog i allt vad jagf kunde och gjorde mitt basta skrik medan jag sprang en bit bort dar jag sag manniskor. Han ropade puuuuta, puuuuta efter mig men fortsatte bara ga lugnt frammat. Jag som trodde att jag hade skramt ivag honom rejalt,men han var nog ganska van och fortsatte letandet efter en annan vaska. Motte iallafall ett riktgit original pa andra sidan gatan, han beratatde att han kunde KUNG FU och att han skulle skydda mig. Med honom fem meter framfor skuttandes och spejandes sa eskorterades jag direkt till min port. Han var snall och hjalpsam men en riktig desigual som vi sager.

Hade varit ganska surt att bli av med vaskan igen sa jag ar glad att jag fick behalla den :) Mycket skumma manniskor har alltsa.. Aker ju nastan alltid taxi, men nar det ar tva gators promenad sa tanker man inte sa..Maste kopa nan pepparspray tror jag, eller kanske lara mig Kung Fu!

Imorse ringde klockan halv atta.. Upp och hoppa for att plugga..Var effektiv till klockan ett ungefar och bestamde mig for att lagga mig i solen ett tag. Val framme i Barceloneta sa har jag glomt min solskyddsspray..Packade ihop ganska omgaende da jag inte ville riskera en rod rygg igen. Blev mer plugg hemma istallet..

Nu har jag just varit pa El corte ingles och kopt skrubbhandske, pincett och solskydd for haret. Det sista har jag aldrig testat forut, men haret slits ju en del i solen sa borde val vara ngt bra. Det ar vattenfast olja som man ska spraya i innan man gar ut.

Ar jatteifnt vader ute..Varmt o soligt.. Ska snart hoppa in i duschen och efter det blir det lasning nan timma och sedan en lugn kvall. Ska noppa ogonbrynen ocksa nu nar jag antgligen har kopt mig en pincett!!!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback