Kocken..

Ibland ar det bra att o med en kock. Han brukar aldrig vara hemma nar jag star i koket som tur ar. Men de tva senaste dagarna har han sett mina kulinariska masterverk..

Idag skulle det stekas rotfrukter,rakor o sant tankte jag (med lite salt pa kanske). Men sa dyker han upp o tar over helt o hallet..Han gor los med vitt vin, soja, nat arompulver o hackar smaaa bitar av gronsakerna. Plotsligt sa hade min mandagsmiddag blivit lite battre an vanligt..

Vin i mat ar underskattat..Saaaa gott det blev..Man kanner faktiskt skillnaden..Nu ska jag ocksa borja med det.:)

Nar jag skulle gora en smilegubbe nyss sa lev all text kursiv..Nu kan jag inte andra..Ahhhh varfor blir det alltid en massa konstigt med mig o min dator..Hade STOR text pa skarmen i nan manad innan jag fick hjalp o andra ocksa..hmm..

Nu ska jag avnjuta min maltid.

Jag ar sa glad idag..Ikvall kanske jag tillochmed gar ut..Men imorn har jag en laaang skoldag..Talar lite emot det..Men mitt goda humor kanske vager upp..Kan ju bara ta en svang..Kanske..Eller...Inte..

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback