Sustainability..

and environmental economics.

Jag hade inte fatttat innan att alla som undervisar under de har veckorna kommer utifran. Varan larare var iallafall en ung kvinna fran Serbien.. Hon verkar bra och amnet ar ocksa intressant! Mycket som vi har pratat om en del i Linkoping redan.. Fattigdom, inkomst distribution, socialt ansvar och befolkningspyramider.

Idag blev vi tilldelade olika roller..Jag blev en mannsika som tyckte att too think GREEN var det viktigaste i samhallet. Mot mig hade jag de som tyckte att ekonomin skulle ga forst och de som tyckte att manniskorna var viktigast. Var lite jobbigt att sta och predika for var miljo da jag varken kallsorterar eller plockar upp glasspapper pa gatan efter andra hehe. Hur som helst var det en rolig lektion som skiljde sig mycket fran det vi brukar gora. Tror den har veckan kommer bli bra...

...Och tuff. Innan visste jag att det ar bade tenta och grupparbete. Idag sa hon plotsligt suuurpriseeeee och slappte bomben om att vi ska gora ett individuellt arbete ocksa. 1800 ord. Trodde det var typ tio sidor sa blev ju lite bitter..Men sa sa ngn att det var sex eller sju sidor, det lat battre..Allt detta ar alltsa till pa fredag.

Nu ska jag borja med mitt individuella arbete..Har just kommit pa vad jag ska skriva om.. Men det far ni veta sen nar jag har kommit igang.. Efter det ska jag lasa ett case infor imorn.

Snacka om skillnad fran min forra vecka..Jag hade jordens slappaste vecka..Borjade halv tolv, inget att lasa och en ledig fredag. Sa nu far jag val ta igen lite =)

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback