Lordagen..

Igar blev det en del lasning som sagt..Men var inte sa jattetunga kompendium sa det var valdigt skont. Nar jag kande mig redo sa gick jag ner till torget dar jag hittade en emmsi som var bitter over att det blaste. Vi strosade lite och at en rejal vaffla..Jag tog en vaffla med kolasas och dulce de leche-glasskula. Den var saaa god men alldeles for stor. Jag ville egntligen inte ha ngn, hande gjort en plan hemma pa att jag inte skulle ata ute. Sa en halvtimma innan hade jag redan atit lunch.

Vi sa hejda och jag gick hem en svang. Tjugo minuter senare akte jag vidare till La Rosa de Raval.. Aterigen satt jag framfor en meny.. Jag har redan atit lunch tva ganger idag - men da kan man val lika garna ata en tredje tankte jag.. Blev iallafall nachos med guacamole och ost..Och en wrap med okant innehall..Vi tajmade aven in happy hour pa stallet sa blev mojitos ocksa. Tydligen samma agare som pa La rosa negra, darfror jag blandar ihop alla stallen.. Efetr maten gjorde vi en del arenden som presentkop och jag fick en tur uppe i Gracia ocksa. Har aldrig varit dar men det var sa himla mysigt dar uppe, restauranger, barer, sma affarer..

Vid halv tio var jag hemma igen och redo for nasta anhalt.. Jag var segare an nansin men lyckades duscha och fixa till mig iallafall. Till Emmas lagenhet tog jag prommen.. Dar blev det vin och hang med hennes lagenhetskompisar.. Vi akte vidare till en bar som heter Sedano.. Dar har de en speciell deal.. Man far servera sig sjalv.. Du betalar ett pris sager till exempel vodka eller martini.. Da far du hela flaskan..Och far halla i ditt egna glas.. Och lemondricka eller vad man nu vill ha i. Ganska farligt men vi stannade bara over en drink.. Sedan fick vi brattom vidare..

Skulle egentligen pa en nyoppning av Danzatoria har i stan.. Det ar som en stor villafest.. Finns uppe i Tibidabobergen med pool och grejer och igar oppnade de nere i hamnen ocksa. Men istallet hangde vi pa de andra till OtoZutz, varat favoritstalle i borjan har som vi har glomt bort lite. Men favoritstampeln sitter verkligen kvar fortfarande!!

Kon var helt sjuk.. Vi trangde oss...Annars skulle vi inte haft nan chans..Och vi var ju lite desperata efter fredagens miss och tidiga hemgang. Klockan var precis 02.00 nar vi gav fram biljetterna (tar inte biljetter efter 2) sa vi pusssstade ut.
Garderobskon var ocksa helt galet lang.. Sa fick ha jackan i handen hela kvallen..Natten spenderade vi pa 80talsgolvet..Dar vard et drag!! Vi har ju alltid fastnat pa forsta vaningens hiphop/r&b-golv forut men nu kan man val saga att vi vidgade vara vyer lite. Finns namligen fyra vaningar..Och under vara forsta besok sag vi bara forsta vaningen..

Efter fyra nan gang akte vi hem i taxin.. Skont att komma hem en okey tid iallafall och fa sova lite. Vaknade idag runt tva och upptackte att jag hade glomt handla igar..Sa vattenbristen var ett faktum..Tur jag hade en cola i kylen.

Idag har jag varit pa stranden.. Vi kopte med oss Mc donaldsmenyer och en varsin glass. Blaste fortfarande ganska mycket dar nere, men det ar skont nar solen ar framme.

Nu kom jag nyss hem. Maste lasa en grej infor imorgon nu for da borjar de internationella veckorna. Ska bli spannande med ngt nytt!

Puss


Kommentarer
Postat av: Aida

OtoZutz, det var dit taxichaffisen körde oss när vi skulle till Lotus o du ringde mig x antal gånger på 5min ;) hahahha

2009-03-22 @ 22:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback