Sverige vs Spanien..

Eller ska jag saga Köping vs Barcelona..Da blir skillnaden plotsligt lite mer pataglig.

Jag vet..Jag ska borja skriva med åäö igen..Ska trana pa det ..sen..

Efter tio månader utan kranvatten, Start-flingor, yogurt i literpaket, dammsugare, lakrits, cremefraiche och en rejäl köttbit känns det skönt att vara tillbaka igen.


På ett sätt..En annan del av mig kommer att sakna våra galna nätter på klubbarna, spaning på bordellerna, stranden, storstaden, några av de människor jag lärde känna...Ja, Barcelona.


Resan gick bra, SAS är mycket bekvamare än Ryan air, jag både satt skont och beställde rökt lax och potatissallad till lunch. Mamma o pappa hämtade mig på Arlanda och det var så skönt att få krama dem igen. Bilresan hem gick i slowmotion...Pappa sa att det var midsommartrafiken, tog nog fyra timmar att ta sig hem från Stokholm tack vare bilköerna. På vägen blev det ett Max-mål också, gott.


Under det här året har jag lärt mig mer än under hela min skoltid. Det har varit intensivt ibland men nu inser jag att det verkligen var värt det. För det första känner jag att jag kommer att ha användning av större delen av de lektioner vi har haft, för det andra har jag blivit ännu mer intresserad av det jag inriktade mig på. Kunskap ger intresse tror jag...


Det låter säkert klyschigt, men jag har lärt mig så mycket om mig själv också. Helt nya saker som jag inte visste om hur envis men också hur rastlös jag är. Året i Barcelona var min största utmaning som nu är min bästa erfarenhet.


Lite vemodigt över att det är slut nu. Alla åker hem till sina länder och det som fanns där finns inte kvar längre. Men jag tog verkligen vara på mitt år...Går inte att sammanfatta allt i ett inlägg med text så här kmr några ord istället,


Ovisshet - Visste ju ingenting i början, ville verkligen inte åka.

Gladje - Kunde komma pa mig sjalv att bara ga runt o le..
Tårar - Andra gånger var det jobbigt..

Saknad - Efter er här hemma.

Fest - Varje helg utom två kanske? Nu blir det rehabilitering...

Lambrusco - Vi upptäckte en favorit...Rosa champagne för 17 kronor.

Nachos - Mexikank mat var mer populär än spansk.

Pizza - Jag bodde med en pizzabagare, det säger väl allt?!

Ribelinos, Sutton, Otto, Opium - Vilka nätter!!!

Adam Tensta - När vi saknade Sverige dj:ade vi My Cool.

Korven - Emsi har jag sett nästan varje dag all the time.

Bora Bora - El senor de la noche. Vilken låt...

Plugg - Mycket i början, mindre på slutet.

Casanova 59 - Mitt andra hem.

Flytt - Tre olika lägenheter hann jag med. Träffat många original...

Besök - Mam o pap kom när snön kom. Farmor, Kristina, Rebecka efter min slutpresentation. Samtidigt var Mats o killarna i stan. Dagen efter kom Jojo till mig.

Karaoke - Finns inget jag har tjatat så mycket om. Varken svenskarna, spanjorerna, engelsmännen, holländarna eller sydamerikanerna var intresserade. Men det var Johanna!!

Pakisar - ropar dude dudeee på stranden.

Rån - jag känner ingen som inte hann bli rånad under året i Spanien.

Webtv - tack för det. Spansk tv är ingen hit..

Vatten i dunk - 5liters från affären.

Milka choklad - det var gott i början.

Köttfärssås på burk - Tur att det fanns...



Idag ar det midsommardagen. Det innebar fest pa qvarn som ligger utanfor stan..Det ska blio roligt o se pinglorna igen!! Men utgangen skulle jag hellre forlagga pa Ribelinos eller Sutton..Faktiskt...!!!

Ska vanta pa att Emelie o Robin ska kaka klart sin pizza sen aker vi ut till min gamla klasskompis Marias hus.

Puss




,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback