Stockholm..

I lordags tog jag tåget till huvudstaden. Motte upp Johanna o Emmy på HM och vi gick mote marknaden för att handla jordgubbar. Lämnade väskan hemma hos Jojo och gick ner i en park som lag precis intill lägenheten. Där svettades vi ett tag och önskade oss en pool eller ett hav kanske vore ännu bättre. Sen blev det en liten donken det var mumsigt men cheddar cheese-dip var lite utav en besvikelse.

På kvällen öppnades vinet o vi sjöng lite J.LO på singstar..När det var dags gick vi vidare ner till stan där vi först tog en drink och sedan gick vidare till en klubb. Där var det bra!! Älskar när man känner igen alla låter o kan sjunga..Lite sämre för min röst som nästan alltid är obefintlig dagen efter..

Vi dansade o hade roligt tills fötterna blev trötta. Nån stämplade min lilltå så den blev alldels röd o stor. Jag är säker på att den har gått av för den dunkar o går inte att röra. Avslutade iallafall kvällen med ännu ett mcd-besök o sen somnade vi gott. Hade aldrig varit ute i stockholm innan men det får bra betyg av mej..Som utomlands..Jag jamför ju allt med Köping o då vinner ju utlandet hela tiden..Men storstäderna har ju lite mer här i sverige..Tur jag inte bor där för då skulle det bli fest hela tiden som i Barca oojjojo=)

På söndagen blev det sol o bad. Parken hade inte gått i värmen så vi åkte till ett badtsälle istället.. Korven var god o vattnet var skönt.. På eftermiddagen promenerade jag till centralen o tog tåget hem. SVETTIGT säger jag bara..Hade ed china take away men ingen dricka -det brännde i munnen, ingen dricka o ingen AC. Värst av allt var att serveringsvagnen var avstängd o kranvattnet på toan kunde man inte heller ta. Tur resan inte var såå lång då..

Skööön sommarkväll.


Jag o Jojo..



Sen blev det inte nå fler bilder..Glömde bort kameran helt å hållet.

Igårkväll hade jag lite SPA för mig själv, hade börjat flaga skrubbade bort allt brunt skinn på hela kroppen med en hård handske o peeling-gel. Nu känner jag mig väldigt ren men blek också=)

Idag blev det Malmön för lite picknick o sol. Måste passa på nu när det är sp varmt.. Jag går o tror att hela sommaren kommer att vara såhär men det säger väl bara poff så börjar det ösregna i dagarna. Var många som la i sina båtar i vattnet o jag blev riktigt sugen på en stor båt som man kan ligga o sola på!

Har haft ont i huvudet hela dagen..Tror det beror på att jag sov dåligt i natt..Det är kokhett i rummet så  inatt ska jag ha på fläkten.

Ikväll ska vi grilla här hemma. Det är nog en av de bästa sakerna med sommaren..Pappas grillkött o mammas potatissallad smakar alltid väldigt bra:)

MMMM..


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback