Silja Galaxy..

I fredags var det kryssningsdags.

Mötte Felicia och Jossan och efter en sväng på stan begav vi oss till Köpings taxi för att vänta på bussen. Mats anslöt sig och bussen kom..Och den var tom. Så skulle det förbli tills eskilstuna-männen klev på.

Blev glad över lite folk så jag tog ton och pratade glatt hela resan. De berättade både om det ena och jag utökade mitt vokabulär med ordet sommarpung (detta ord kom att bli resans mest använda ord).

På terminalen mötte vi upp Johanna och Mats lumparkompis. Klev på båten och skyndade ner till taxfreen för att ladda upp.. Under kvällen och natten blev det karaoke, trubadur, disco och hytten innan jag o jojo gick in till oss och somnade vid tre.

Dagen därpå blev det räkmackafrukost. Vi började även känna av en underlig doft i hytten,visste inte om det var vi eller ngt annat som luktade. Men innan vi visste ordet av fick vi det första bekräftat, två gånger.

Kille i sjuårs-åldern med mamma kommer i korridoren när vi står där ensamma.
Killen: Mamma, dom luktar fot.
Mamman tystar ner honom o rusar förbi.

Raggardam i 50årsåldern går förbi med sällskap o precis när hon passerar oss i korridoren säger hon:
Är det nån som har skitit på sig här eller?

Vi var i chock.

Hur som helst så hade en mycket rolig tripp som vi måste göra om!


Mats, Johanna och Viktor är glada i hytten.



Helloo säger Felly och Jossan.


Vi drog igång stämningen hos turbaduren;)


Tog ton i Let it be. Varför?!


Jag ljuger så bra -mer drag där.


Jojo visar en vinnande pose.


Och jag var inte sen med att haka på..


På väg.


En fin Joss och Abooo mobben e med.


Två fina.


Glada damer.




Kom till Köping vid nio igårkväll. Hem o fixa o sedan hem till Mats för förfest o vidare till B&S på stan.

Idag är jag så trött så jag vet inte vad. Två nätter sätter sina spår!

Kram


Kommentarer
Postat av: Jossan G

Tack för jojjos adress! haha, dog lite när jag läste din redogörelse av lillkillen och gammeltantens luktkommentarer =) det gjorde du rätt i, kanske snor nå av dig med =) pusspårej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback