Finland..

I torsdags morse spöregnade det i Köping. Vi fick rusa till bilen med väskorna under paraplyer för att inte blöta ner oss. Styrde mot Lidingö där vi hälsade på Ulrika, Johan och kusinerna. När man inte ser dem så ofta så tycker jag alltid att de är så stora mot gången innan när jag ser dem.. Vi fikade och promenerade innan vi fortsatte till Värtahamnen.



Nya båten Silja Galaxy kom in till hamnen..Det var en ny och fin båt. Men jag tycker ändå att båten vi åkte hem hade mycket mer och det var Silja Europa.



Vi gick direkt mot buffén som över förväntan. Det fanns ALLT och lite till.



Cheers!




Efter maten strosade vi runt lite på taxfreen,spelade enarmad bandit och kollade på showen.



Morgonen därpå var vi framme i Åbo. Jag och mamma var trötta och sov under förmiddagen..Sedan kollade vi in Åbo centrum. Vi fick en solig dag..



..så solig att pappa ville svalka sig i ån..



Men mamma drog upp honom..





Hesbuger -ny favorit i Åbo. Vi hann med två besök på en dag..Då är det gott..



På lördagen kom kusinerna och hämtade upp oss. Vi körde 30 mil uppåt i landet och stannade i höjd med Sundsvall i Kärjenkoski där träffen skulle vara. Det blev fördrink (som jag kastade iväg då en broms attackerade...),tal och sedan middag i en hyrd lokal. Finsk kubb o gamla fotoalbum innan vi promenerade till huset för att byta om..Blev bastu för vissa men jag nöjde mig med att kasta lite pil.. Sedan somnade vi gott.










Han släppte inte sin bål på hela kvällen!


Min kusin som är den första som är mer rädd för mygg o saker än vad jag är. Går loss med sprayen!!


På söndagen åkte vi till Isojokki och besökte mammas mormors grav och även soldatgravarna. Där låg soldater som dog i 2a världskriget bland andra mormors bror.




På förmiddagen åkte vi ner till Åbo igen och väntade på båten. Efter många om och men i en bullrande hytt så somnade vi och vaknade igen kvart i fem -dags för frukostbuffé ;)

Var hemma i Köping igår på morgonen och jag var trött hela dagen.

Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

bra med bilder babe!

2009-07-14 @ 20:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback