Samsta dagen..

pa lange.

I vanliga fall brukar jag nog vara en ganska munter manniska.Men idag var min samsta dag nansin i skolan..Jag var bara helt ledsen och arg hela dagen. Pa vad vet jag egentligen inte riktigt. Jag ville iallfall inte prata med nan..Sa ingenting till ngn pa hela lektionen forutom nar jag var tvungen nar vi presenterade. Kandes bara som att jag var tva sekunder fran att borja grata hela tiden. Om ngn hade klappat mig pa huvudet och sagt att jag ser lite nere ut hade jag utan tvekam borjat storgrata. Fick tanka pa mineralvatten for att halla tararna inne (mineralvatten tanker jag alltid pa i konstiga situationer..Det funkar bra om man mar illa eller ar stressad..) Efter skolan rushade jag bara forbi alla o gick hem, stannade inte pa terassen och pratade som vanligt o sa inte ens hejda.

Men utan daliga dagar finns det val inte bra dagar heller. Kanner mig sallan ledsen och darfor tyckte jag att den har dagen var valdigt olustig. Hur som helst kandes allt battre nar jag kom hem och satt mig ner o filosoferade lite..Och at min matlada saklart.

Gick till affaren for att handla pajingredienser..Blev valdigt sugen sa ikvall har jag atit paj. Hade stora problem med att fa pa ugnen..Har aldrig anvant den..GASugn, krangligt sager jag..

Denna daliga dag forstorde min annars sa hoga effektivitet.. Sa jag fick helt enkelt satta igang senare an jag brukar. Har iallafall gjort ett case i excell och skulle nyss ga pa utrakningarna till imorn. Vad hander da...? Jo, min miniraknare slutar fungera. Lagligt... Jag hoppasatt det bara ar batterierna for da kan jag ju byta imorn. Annars kan det bli lite jobbigt, for har ingen lust att slanga ut en femhundring pa en san trakig sak.

Sa nu kan jag alltsa inte rakna som planerat heller. Tur att det finns annat att sysselsatta sig med har pa internet..Ska lasa lite tidningar o bloggar tankte jag. Sedan blir det en dusch och min sang.

Jag vill andra en sak..Det dar med att man alltid sover sa skont pa morgonen..ALDRIG samma sak pa kvallen..Jag njuter inte alls av at ga o lagga mig..Antingen somnar jag pa en gang eller sa ligger jag o vantar..Men pa morgonen ar det ju helt sjukt..Det ar verkligen varmt och mysigt och jag (o alla andra) skulle sakert kunna ge lite pengar for att fa ligga kvar.. Och sa pa helgen..Nar man far ligga kvar..Sa uppskattar jag inte dte, och det ar inte liak skont heller. VARFOR? Jag ska stalla klockan pa atta i helegn o lura mig sjalv. Se om jag verkligen vill ligga kvar eller inte.

Hoppas pa en battre dag imorgon..


Puss


Kommentarer
Postat av: Familjen

Efter regn kommer sol....

Kram från oss

2009-02-03 @ 22:24:23
Postat av: Aida

Tänkte skriva precis samma sak som familjen.. :) bueno, på spanska skulle man säga despues de la tempestad viene la calma. Kramisar

2009-02-04 @ 01:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback