La Linköping..

Julafton: släkten kom till oss o ätandet började. Laxen i alla former är min favvo på julbordet, gravad, varmrökt och kallrökt. Fick fina paket så jag var nöjd o glad. Kalle Anka är på väg bort och jag måste erkänna att jag känade mycket mer för anna.

Juldagen: tjejerna kom hem till mej o vi uppdtaerade årets händelser. Tog taxi till hotell scheele men där kom vi inte in..haha vilket kaos. Så vi gick hem till mig i snön igen o gick ut på Hantis senare istället,var rätt kul även fast medelåldern var lite väl hög.

Annandagen: årlig släktträff varje annandag på Arla gård. Vi brukar vara väldigt många men i år så hindrade snöovädret de som bor längre bort.Var lax igen o till huvudrätt utsökt kalkon.

I söndags åkte jag, mamma o pappa hit till Linköping för jag började jobba i måndags. Jobbat dag i två dagar nu så medan jag har varit på jobbet så har de fixat i lägenheten..Nu har jag äntligen en micro;). Idag blev det en sväng till Ikano för att fylla kylen o även en tur in på systemet. De släppte av mig här hemma o nu har jag mer space än nånsin här haha..Men det är plötsligt tyst o lite tråkgit.

Åkte o tränade. Kan ju inte påstå att jag e nan atlet,men litegrann e bättre än inget som jag brukar resonera!!

Ska ner på stan o träffa Linis nu,blir fika såååklart. Men först ska jag äta upp en utsökt gravad lax med hovmästarsås muuummsss...

Ikväll jobbar jag och imorgon jobbar jag dag. Ska hetsa hem, svira om(till en fin glitterklänning jag hitrtdae på solo igår..Jag hittade ett klädesplagg!!!inte ofta kan jag säga) o bege mej mot stan igen. Blir nyårsfirande på platå med bufféeee,mat mat mat!! Ska bli roligt.


I Linköping blir det dock inga raketer hörde vi imorse på nyheterna. Kanske lika bra. Gott nytt år=)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej och tack för oss!

Vilket bra beslut av er kommun att skippa raketerna. Tänk om Köping kunde tänka likadant.

Det gick iaf bra att åka hem, mycket bättre väglag än när vi åkte dit i söndags. Nu väntar det lite fika.

KRAM/mamma

2009-12-30 @ 15:24:06
Postat av: Lina

Saraaa! jag tror d blir raketer iaf.. de är bara att man måste ha tillstånd för att smälla av dem! Ja fundera på att ansöka om de, men kom fram till att de är nog säkert nån annan som har styrt upp de i stan:D

2009-12-30 @ 22:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback