Fräcka bussmänniskor..

Idag grämde jag mig ännu en gång högljutt över att bussen från Valla har slutat gå till Tornby (stället med alla stora matbutiker).

Med hjälp a Snickan så hittade jag iallafall rätt buss. Åkte härifrån och bytte i resecentrum..Frågan är om det inte går snabbare att cykla,kanske tillochmed är bekvämare. Folk är konstiga alltså!! Står med mina tre påsar och svettas. Släpper förbi nya påstigande och då TAR DE MIN PLATS. OK om de hade varit gamla, men neee, de var i stå-åldern. Kanske jag också är men saken var ju den att JAG SATT DÄR FÖRST och att jag hade tre påsar där.

Så de slog sig ner och jäste hela turen, bland mina påsar,på min plats.




Nu läser jag novellen igen,det går sakta men säkert framåt.

Ska nog göra lite mat snart och till kvällen får vi se vad det blir. Antingen mysig hemmakväll eller fest hos maria o olle.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback