Grattis..

..Eric min lilla korv.

Det ar en ganska konstig dag idag.Eric fyller 20 ar.. Jag kan inte fatta det. JAG var ju nyss 20, men nu blir det ju ganska patagligt att jag inte ar det langre.

Forst trodde alla att det skulle bli en tjej, en Johanna fick jag veta i efterhand. Nar jag fick en lillebror sa blev jag overlycklig, Eric var ett gulligt barn maste jag saga. Jag bossade lite med honom och han hangde med mig pa det mesta. Han sa inte emot nar jag kallade honom fo Erkkitoffsa heller. Jag hade ett kartonghus i mitt rum som vi brukade leka i, men Eric fick inte ga in i det huset om han inte postade en lapp i husets postlada forst. Och om han sa det till mamma eller pappa skulle han aldrig mer fa komma in igen, minns jag.

Jag utovade min makt med bravur.. Men sa var jag ju valdigt stolt over att ha en lillebror ocksa.. Sa jag brukade ta med honom pa en tur runt kvarteret. Hand i hand gick vi, och jag visade min lillebror for alla, sa stolt var jag. Men ibland var han inte sa medgorlig, han skulle vara tvartemot mig hela tiden, sa jag att pannkakorna var goda sa tyckte han att dom var ackliga (och tvartom..I och for sig).

Sa kom en varre period. Hans dataintresse steg upp i hojden..Pa den tiden hade man bara en dator i familjen. Han ockuperade datarummet hela tiden och jag ropade pa mamma och pappa for att han skulle flytta pa sig.

Eric blev aldre..Jag kunde inte langre bossa pa, han forstod ju att man kunde saga nej nu  ocksa - och bossa tillbaka. Sa han skickade mig till bolaget. Jag fick kopa KUNG-ol,inte el ol utan en platta. Det var en valdigt pinsam upplevelse men jag tog mitt straff.

Han sager aldrig eller sallan elaka saker om ngn, det ar en egenskap som jag ocksa skulle vilja ha. Jag haller dig inte i handen lika ofta langre, men jag ar fortfarande lika stolt over dig!!





-------------------

Vilken dag! Fullt upp hela tiden..Jag forsvov mig..Sprang till skolan och var i klassrummet prick halv tio,pusst.Forst skola..Efter skolan stannade vi kvar och gjorde uppgiften infor imorn.. Hem for att ata..Och sedan motte jag upp Maria i skolan igen for att gora lite plugg.

Kom hem for en tag sedan. Har hangt tvatt och fixat lite i min garderob. Idag bokade jag aven en frisortid hemma i Sverige.. Nu maste jag bara komma pa vad jag vill gora..Kanske nan lite forandring..Men ingen stor..Ha lart mig av mina misstag he he.

Ojoj..Om en haltimma blir det middag hemma hos Emma, Bea ska laga kycklingstroganoff..Jag hade ocksa bara atit kor- och biffstroganoff..Men man kan val gora stroganoff av allt antar jag..

Nu ska jag skynda mig in i duschen och sedan ga de tva gatorna bort.

Puss


Kommentarer
Postat av: Jojjo

höstens färger? hohohoho

2009-04-02 @ 11:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback