Back to basic..

Nu ska ni fa er en liten update pa vad som har hant sedan sist.

I lordags var det paskafton. Familjen akte hem till pappas bror Anders dar det var slaktingar och mat. Lax, potatis, sill och sana pasksaker. Efterratten stod jag och mamma for och det blev gino,gott. Var kvar ute pa landet hela dagen nastan.. Var jattefint vader sa vi passade pa att vara ute lite ocksa.. Tog en tur pa garden och kollade..Vi har lekt sa himla mycket dar nar vi var sma..Katterna, hoskullen, honsen, hastarna,kossorna..:)

Sedan blev det lite brattom. Jag levde kvar i den spanska tiden tror jag..Plotsligt var klockan mycket och jag fick skynda med mig alla hem.. Duschade, fixade och lockade haret pa mindre an en timma tror jag. Jojjo kom hem till mig och vi gick vidare till Nina. Som vanligt gick vi lite val tidigt till Hantis, men det fylldes pa med folk valdigt snabbt. Det var sa varmt pa overvaningen ussschh! Vi uthardade nastan hela kvallen, gick strax innan tva. Kebab var det tankt, men vi hade for ont i fotterna for att ga till kebabhouse. Istallet gick vi ngra meter hem till mig. Vid halv sju var jag och Johanna klarvakna..Vi var helt svettiga fran kvallen och hade traningsverk i benen, eller om dte var vaxtverk. Jag dromde om svett och trodde att jojjens sang skulle ramla ihop hela natten, det sa pofff bara hon vande sig.

Under dagen var jag trottare an nansin. Lag raklang i soffan nastan hela dagen och jamrade mig over min trotthet. Pa kvallen blev det oxfilé med dessertost och hasselbackspotatis, det var valdigt gott.. Har blivit bortskamd med god mat hela veckan sa darfor har jag inte ens atit en enda kebab, ngt som jag hade langtat efter.


Halv tre i natt ringde klockan,hade for ovanlighetens skull hunnit somna innan men var ju inte sa sugen pa att ga upp. Pappa och mamma skjutsade mig till Arboga och flygbussen till Skavsta. Buss, flyg och buss igen, bla vad trott jag var.
Var hemma runt elva imorse och slangde mig i sangen.Sov till sex ungefar..Hade latt kunnat ligga kvar till imornbitti om det inte vore for plugget. Kom forresten hem till ett skinande rent rum som staderskan hade fixat, Har bott tva italiernare i mitt rum under veckan och fanns inga spar efter dem.

Nu har jag lyxat med en bigmacmeny och ska fortsatta skriva.

Var lite ledsamt att aka hem igar. Hade planer pa att utratta vissa saker som bara gick helt at skogen... Men det ar val sa det ar ibland. Nu nar jag ar tillbaka kanns det iallafall skont. Bara en och en halv manad kvar har att ta tillvara på.

Fattar inte, ingen pollenallergi hemma men har smallde det till pa en gang. Jag ar helt rod i ognen, undrar var det ar som blommar har???

Har kmr bilder.

Eric pa paskafton.


Eric och mamma


Tog kort pa ett kort..Har ar vi som var i Toscana forra sommaren framfor huset..


Anders, Gunilla och pappa ute pa garden..


Min fixningsspeed kom pa bild


Det dukades upp..


Nina och min Jojjo, nadja och stibna tittar fram i bakgrunden ocksa!


Sotnosarna Jojsi, Felly och Nina pa hantan..


Min van oxen..



Ojoj det har tog sin lilla tid att ladda upp. Har fler bilder, pa skalbaggar bland annat, men de ar censurerade.

Puss!


Kommentarer
Postat av: Emma

RÖDLÖK.... Guuuud va gott det är med riktig rödlök.. här är det röda löken inte lila som den är hemma utan fisrosa.. inte likadan.. Ja ville ha rödlök när ja gjorde en räkröra till bakpotatisen i veckan men fick nöja mej med den fisrosa.. Det blev inte lika gott...

Postat av: Emma igen..

Ja vill se de ocensurerade bilderna men dom på skalbaggarna kan du sortera bort.. ;)

2009-04-13 @ 22:23:54
URL: http://orkar inte..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback