Stressiga dagar...

Resan borjar med att varat plan ar en timma forsenat. I vamliga fall hade det inte gjort mig sa mkt, men eftersom vi hade en tid att passa for att ga och se en lagenhet sa blev vi lite oroliga. Fran flyget letade vi pa taget som tog oss till Sants och fran Sants hittade vi en taxi. Vi hann pa pricken till visningen.

Dag tva borjade vi varat boendeletande pa allvar. Holl oss uppdaterade pa en sida som heter  loquo med en massa annonser. Till en borjan letade vi bostad tillsammans, vi tankte att dte skulle vara kul att bo ihop men med ngra spanjorer ocksa ssaklart. Visade sig vara ganska svart att hitta en lagenhet som hade tva lediga rum. Tittade dock pa en for ngn dag sedan. Var riktigt rolia manniskor som bodde dar, de bjod pa ol(haha jag vet, men jag borjar lara mig!!!) och sen gick vi for att titta pa fyrverkerier. Har varit en stor stadsfest i Barcelona, La merce, sa fyrverkerierna var avslutningen pa festen. Det var nog det coolaste pa lange, battre an nyarsraketerna. Ska tillaggas att vi kollade pa fyrverkerierna dar den dar fontanen med olika farger ar. Den ska vi ockso besoka ngn dag.

Igar borjade stressen krypa fram mer och mer. Jag och Emma sarade pa oss da vi insag att dte skulle bli lattare att leta efter lagenheter med ett rum. Jag tittade pa fyra olika lagenheter igar, ngra var ganska sunkiga. Inte sa hett nar de roker inne tycker jag... Men sa hittade jag en som var riktigt bra. Var ganska nervig hela dagen och hoppades pa att fa ett samtal... Pa kvallen nar vi satt pa ett wokstalle sa ringde agaren och sa att jag hade fatt lagenheten. I eftermiddag ska jag dot och traffa tjejerna som bor dar:).

Agaren jobbar som lakare eller ngt inom medicin, han bor ocksa i lagenheten, men har en avskild del med eget badrum och sa. Sen hyr han ut rummen till fyra andra tjejer. Lagenheten skillde sig en del fran de jag hade sett tidigare, var valdigt frasht och rent men ganska dyr hyra.

Hur som helst ar jag superglad over att ha hittat lagenhet. Ett problem bara...Inte inflyttning forran den 1a okt. Och har bara boende pa motellet till lordag. Men jag far hitta pa ngt...Allt loser sig ju ALLTID.:)

Igar var vi forresten ute och drack ett glas vin med en kille som emma kollade pa lagenhet hos. Rolig heavymetal-spanjor hehe.

Uppdaterar er snart igen !

Puss o Kram

Sara


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej du rumskompis! Du sitter pa rummet nu medan jag laser mail. Fast vi ar val vana att va utan varandra har... Hur manga minuter sags vi igar egentligen. Kul att man iaf har en sovkompis...... Syns om 1 min ar pa vag upp till dej nu...!

kramar fran nedervaningen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback