Vatten..

Har hort att det ar bra att dricka vatten om man kanner sig lite hangig,nu har jag fatt hosta ocksa. I vanliga fall ar jag valdigt dalig pa att dricka, ar valdigt sallan jag kanner mig torstig. Men idag sa gar jag in for vattendrickandet, fullt ut. Koper 5liters behallare och idag har jag druckit upp halva den (alltsa 2.5 liter), plus en 1.5litersflaska. Har druckit FYRA liter vatten idag. Overkonsumtion kanske inte heller ar sa bra,for nu mar jag lite illa. Och sen ar det val lite vatten i cola ocksa? Isafall kan ni lagga till en halvliter dar ocksa.

Skulle ha kottfars, stod i ko laaange for att fa hjalp. Val framme forstod vi inte varandra sa bra. Jag forklarade att jag ville ha malen kottfars som man kan anvada nar man gor tacos(ett exempel). Jahaaaaa,sager hon och konstaterar att det jag soker ar kryddad kottfars. Nej, nej, nej. Efter ett tag kom det fram en man och han forstod pa en gang vad jag menade och pekade mot kyldisken. VA??? Jag fattade ingenting, dar lag det ju kottfars, har kollat dar i en manads tid och inte hittat ngt. Men fanns ingen notfars, bara bland...

Sa ikvall ska jag gora chiliconcarne eller kottfarsbiffar.

Det ar KALLT ute. Mina tio meter till affaren kandes ganska mycket maste jag saga. Blast,regn och kyla. Vad hande med de dar 28 graderna?

Har kommit pa att mycket saljs i bigpack har..Lite USA-influenser kanske.. Tankte mig en liten chokladkaka som finns i Sverige, en jatteliten. Men nej nej, det som finns ar 200 gram eller storre. Sa vad gor man..

Och hypokondriker ar jag nog ocksa. Saker pa att en lunginflammation ar pa vag. Jag har HOSTA!!!

Nu ska jag bara vanta pa att koket blir ledigt, sen ska jag visa mina kock-skills.

Puss

Kommentarer
Postat av: Emma

hahahaha.. Köttfärsen har säkert funnits där hela tiden... Vatten är bra men det är så tråkigt att man måste köpa vatten.. Vi har det bra i Sverige med andra ord... Orkar inte släpa på det hela tiden så jag har slutat dricka... Nä det är inte bra...

Postat av: lena ( Marias mamma)

Spännande att studera utomlands Sara!! 2 1/2 L vatten / dygn räcker gott o väl och om det är väldigt varmt lite till + lite salt. Jag kommer att läsa din blogg med glädje . Kram Lena

2008-10-30 @ 09:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback