Yesterday..

Akte till metron for att mota upp de andra, var som vanligt forst pa plats och satt mig ner pa en bank. Hittade en kompis ganska snabbt he he, han var fran Brasilien och var har pa jobb. Ganska kul att man kan satta sig har och bara borja prata med vem som helst utan att de tror att man ar psyk.

Resten kom efter ngn halvtimma och vi gick vidare till en tjej i RR som tydligen fyllde ar. Dar var det lite folk och fanns mycket goda chips-sorter,sa jag var nojd! Kopte med mig en liter sangria och nar kvallen i lagenheten var slut sa var ocksa sangrian slut... Jag fattar ingenting. Ngn maste ha smakat nastan.. A andra sidan ar den drycken livsfarlig, smakar ju ingen alkohol. Sa jag var val pa hugget da.

Akte vidare med taxi till klubben Shoko. Dar var det padrag maste jag saga.. Bara tecno och elektronisk musik men tyckte enda det var bra. Lite Pandora och Basic element men utan sang.

Klubben stangde tidigt for att vara har..Namligen tre.. Efter det gick de andra vidare till ett discoteca bredvid men jag drog mig hemat i en ny taxi. Somnade gott innan fyra..Skoooont.

Vaknade runt tva ngn gang och gick ner pa stan for att hanga lite med sjuklingen som borjar bli lite battre. Vi kollade pa breakdansare som showade, tittade lite i affarer och at Whoppers pa Burgerking. Emma gjorde en attack mot en gubbe pa gatan,han sag skarrad ut ha ha ha ha ha ha=)

PK ar ett valdigt anvandbart ord.. Det kan betyda:
- pakladd
- pakord
- politisk korrekt

Finns det ngt mer??


Happy faces=)






Ikvall skulle jag garna bara ligga hemma och glo kanner jag. Inte sa sugen pa att oppna vinet igen maste jag saga.. Men middag hos Stefan blir det iallafall. Ska nog kopa med mig en cocacola och hoppas att de andra ar lika trotta som jag och skippar utgangen. Vi far val se hur det slutar..

Puss och ha en bra lordag


-------------------

UPDATE...

Laste Emmas blogg och tycker att ni ocksa borde gora det...Dar finns lite info om vara problem med att skamta i det har landet. INGEN forstar ironi. Sa da star man dar gang pa gang och kanner sig ganska idiotisk.

http://snickan.blog.com/

(Las under rubriken "Snorattack")

Forresten sag vi en snygg spanjor idag i en fin kostym. Han jobbar i DolceGabbana-butiken pa Passeiga de Gracia..Och nej vi var inte dar inne..Vi sag honom bara genom skyltfonstret och vi glodde ganska mycket. Vi var GANSKA nojda nar han kollade tillbaks och vinkade till oss hehee.Han var stilig minsann.

Kommentarer
Postat av: Emma

Kan inte rå för att jag får mina hostattacker men den här gången kom det ur nåt från ett annat ställe samtidigt... ;) Jag har en idé till PK nämligen Pilsk kvinna.. Kanske kan bli användbart nån gång.. Det spelas jättebra musik runt mitt fönster... bara massa gamla godingar.. Bättre än piano iaf...

Postat av: Emma

Nämen se där... Emma fick marknadsföring i Saras blogg.... Ska nog lägga in ett återkommande tema i min blogg antingen "Konstiga människor" eller "Va faan är det där för kultur" Vilken tror du blir roligast? Eller så ska ja genomföra en undersökning här som går ut på att hitta de saker som spanjorer tycker är roligt... kanske ska springa naken på la rambla först å se om det kanske kan vara nåt i smaken för spanjackerna ;) vi hörs senare! Puss på dej!

2008-10-25 @ 21:12:03
URL: http://snickan.blog.com
Postat av: Birgitta Paulsson

hej Sara !

Kul att läsa om allt du är med om.

Vi är just nu hos Anna och firar hennes födelsedag

Måste nog skaffa en dator och lära mig'!!!!!!

Jätteroligt att du villdela med dig av dina upplevelser.

Här är hösten på allvar.Inatt ställde vi öm klockan.Vad skönt att solen och värmen finns hos dig.Kristina, Rebecka och jag talar om april månad

Ett Spanienbesök hoppas vi på.

KRAMAR i mängd din farmor.

2008-10-26 @ 17:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback