Storslaget!

Ojojoj hoppsan hoppsan. Nu kommer ngt nytt - jag har atit GOD hemlagad mat idag. Namligen chiliconcarne. Fick det besvisat for mig att det gar att laga mat i Spanien ocksa.

Besokte Carrefour i formiddags, dar fanns det lite mer att valja pa an inne pa supermercadon bredvid mig. Men med tre tunga pasar gick det bara inte att ga hem, fick bli tunnelbana(eller det som liknar, ar ngt tag istallet pga ombyggnad) och det var ju lite omstandigt. Eller sa ar det jag som ar slo.

Sedan gick jag ut for att leta efter jeans. Pa Passeo de Gracia hittade jag alla bra jeansbutiker och det fanns en del snygga ocksa. Men nar jag provade sa var de inte sa snygga langre. AAHHH. Jeans ar det svaraste som finns att kopa tycker jag. Sa jag blev utan jeans idag men hittade lite annat istallet, en lite cowboyaktig sak,var snygg.

Sebastian och shafik i min klass ringde och fragade om jag ville tomar algo pa kvallen. Men var inte sa sugen pa det maste jag medge.. Men tyckte de va kul att dem ringde sa vi mottes upp och tog en cola pa torget istallet. Det var ju ocksa trevligt. De ar helt chockade over att det kan vara under noll grader i Sverige, de kmr fran El salvador. Lite mer playa dar alltsa.

Sedan promenerade jag hem. Forbi Gaudihuset igen, alltid lika missnojd over att jag inte har med mig kameran och kan passa pa att turista lite.. Gillar verkligen den dar gatan mer och mer.. Inte bara massa affarer, utan ocksa mysiga caféer och restauranger som ser ut att ha valdigt god mat.

Okey, imorgon blir det skola. Har introduktion till projektarbetet da.

PUSS

Kommentarer
Postat av: emma

Nämen alltid lika roligt att höra vad du har för dej i Barcelona... Roligt att du uppdaterar så mkt.Känner mig väldigt långt ifrån dej och fattar inte hur vi kan vara ifrån varandra så länge.. Men våra vägar kanske möts imorgon i skolan... Puss och kram från Diputacio 23..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback