Solig lordag..

Efter min ovanligt sena frukost gick jag ut en svang. Tankte lamna tillbaka en sak som jag kopte igar till haret. Det var sa att jag letade efter ngt att ha i haret innan man fonar och gick in pa en frisorsalong. Mannen rekommenderade speciellt en spray som skulle volumeboosta lite. Sedan fragade jag efter vablig harspray, da svarar han att man(killar) inte anvander sant. Och dar stod jag inne pa en herr-friseringssalong. Han borjade forklara sig att alla kan anvanda den har volymsprayen,den ar inte bara till for killar. Hem och sprayade pa, luktade acklig herrparfym om hela mitt har!!! Lite bittert faktiskt. Tur jag hade massa annat att smeta pa over for att dolja lukten ha ha....

Men salongen var saklart stangd idag. Da bestamde jag mig for att promenera pa Passeo de Gracia, en gata som gar parallellt med Rambla Catalunya har uppe. Hade bara sett den ovre delen av den gatan forut och dar fanns det ju mycket fina butiker, men kanns inte som det ar lage att glida in pa Prada eller Gucci for mig precis. Men gatan blev bara battre och battre ju langre jag gick. Solen sken och jag bestamde mig for att satta mig ner pa en uteservering, at en bulle och drack cola, det var jatteskont. Efterat kollade jag runt i lite affarer, sag valdigt manga snygga jeans pa Replay och ett par stovlar som inte vore helt fel fanns det ocksa.

Sedan besokte jag supermercadon for att handla pa mig lite..

Annars har jag haft ont i halsen hela dagen idag. Blev varre nu pa kvallen ocksa.. Gick till ett farmácia och fick ngra halstabletter som jag hoppas ska hjalpa.

Kom hem for en stund sedan. Min lagenhetskompis lagar mat for fullt, och inte vilken mat som helst. Det luktar alltid jattegott. Fick smaka lite idag igen och gott var det. Sjalv hoppade jag in i koket och slangde in en fardiglasagne i micron, den var inte lika god.

Ikvall blir det bara lugnt har hemma for mig. Jag ska forsoka kurera halsen lite.. Och sa tankte jag stada toaletten ocksa eftersom det ar min vecka for det.

Puss


Kommentarer
Postat av: Emma

Synd med att salongen va stängd... Idag lyckades jag också komma ihåg att inget kommer att va öppet imorrn så jag gick och handlade nyss... Ja är trött ja med, tog nyss en power nap på 40 min och nu känner ja mig pigg igen.. Så nu sitter ja här och funderar på om ja ska ringa eller vänta på samtal... Puss

Postat av: Mamma

Hej Sara!

Tråkigt att du fått ont i halsen, hoppas det går över fort.

Jag tittar på VM-kvalet i fotboll mellan Sverige och Portugal, det står 0-0 i havtid. Försöker också hitta pappa på den fullsatta läktaren men har inte sett honom än iallafall.

Eric är hos Mattias och tittar.

Ha det bra! Puss//Mamsen

2008-10-11 @ 20:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback