Regler..

Idag hade vi ngt som hette Introduccion del programa. Vi fick presentera oss igen, sist var det ju lite svart att halla reda pa alla nar vi satt tre klasser i aulan... Men nu vet jag liiite mer, till exempel vilka som gar i min klass. Det var inte lika manga spanjorer som jag trodde, de flesta fran sydamerika tror jag. Vi ar bara tre tjejer..Och en av dessa heter Sara..Har ALLTID varit fler an jag som heter Sara,vart jag an kmr. Tillochmed i lagenheten jag bor i nu he he...Vore kanske lite annorlunda om jag hette ngt mer originellt som Bernandte eller Torhild...

Gick igenom lite av varje. Daribland regler pa skolan..Plotsligt ser jag pa PP:n "Prohibido usar pantalones cortas". Forbjudet att bara korta byxor. Och dar sitter jag, i mina ja  -korta byxor. Men hur kul ar det att ga i jeans i varmen? Pratade med en kille utanfor och pekade lite pa mina byxor, men han sa att det bara gallde killar. Men det tror jag inte, tittade mig omkring lite extra under dagen och sag att faktiskt alla tacker hela benen. Pratade med Emma efter skoldagen och hon hade ocksa fatt bita i det sura applet da det tydligen inte ar okej att ha pa sig sandaler.

Efter skolan stannade jag kvar och pratade lite utanfor.  Nar vi skulle ga hem blev det dock lite svarare. De dar kindpussarna alltsa, jag kommer inte att vanja mig vid dem! Tror jag ar for svensk for den dar vardagliga narheten och foredrar nog att ta i hand. Dessutom blev jag lite yr nar en bara pussade en gang. Men han forklarade att i Mexico ger man bara en puss. Dar stod jag och pussade puss nummer 2 ratt ut i luften liksom JAHAAA OJDA.

Till imorgon har jag tva case att lasa. Det ar ganska mycket text, sa tog ratt lang tid att lasa igenom det forsta. Nu ska jag ga pa det andra tankte jag..

Om ngn timme blir det en tur pa stan med Emma ocksa. Nu nar vi inte far ha vara klader maste vi ju ut och kolla vad det finns for alternativ ;) Jag behover en vackarklocka ocksa ja...

Jag har testat ngt nytt...Namligen kycklingkorv. Det var val inte supergott, men funkar faktiskt precis som vanlig korv..Men har hort att det ska vara lite nyttigare.

Puss


Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan Sara! Kul att läsa hur ni har det nere i Barca! Men ojoj, inga kortbyxor, inga sandaler tillåtna?! Vad är det för skola vi valt egentligen? :P Det är iallafall bra att få lite förvarning om hur livet i spanien är innan man åker ner. Borde försöka öva på det där med kindpussar, hur man nu gör det här i Sverige.. Hmm.. Ha det kanon! Kram Maria

2008-10-08 @ 17:59:08
Postat av: Emma

ja visst var det roligt med sandalerna och shortsen... skippar nog sandalerna... ska du ha shorts på dej nån mer gång..??? Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback