Regn och halsbranna..

Imorse sag det ut att vara ganska fint vader tyckte jag. Har fonster mot varan mini-innergard sa kan se en liten fyrkant av himlen. Sa jag gick ut i halvarmad troja i hopp om att solen skulle skina idag med. Pa vagen till skolan var det ganska lugnt,men nar vi skulle hem hade det borjat regna. Tur att jag hade glomt kvar paraplyet i vaskan.:)

Fick nytt material till nya amnen idag ocksa. Till Economía internacional och Productos y mercados financieros. Vi far stora parmar till alla amnen med massor av stenciler och annat. Nu har jag samlar pa mig fyra stycken tror jag. Ar ju ganska stor skillnad pa plugget i Linkoping och plugget har. Annorluna da vi i Linkoping alltid laser ett amne at gangen, eller en kurs da. Har ar det flera pa en gang.. Men bada satten har val sina for- och nackdelar. Ar ju valdigt skont att bara koncentrera sig pa ett amne i taget, da det kan vara nog. Men samtidigt sa faller ju allt in i varandra och hor ihop. Det ar ju inte sa att jag laser en kurs i psykologi och en i geometri (hoppas att dessa inte hanger ihop pa ngt satt nu). Det jag ville komma fram till ar att jag maste stalla om mitt pluggsatt lite. Planera lite mer ocksa sa att man inte glommer bort ett amne helt och hallet.

Efter skolan kom jag hem jattehungrig, da var jag bra nojd nar jag hittade min matlada med spagetti och kottfarssas fran gardagen i kylen. Sedan har jag pluggat, gatt igenom det som gjordes under dagens lektion..

Har aven hunnit med en svang pa stan i regnet. Skulle kopa fryspasar och det fanns inte pa "varat" snabbkop har bredvid. Hur konstigt ar inte det...

Har haft en konstig kansla i halsen hela dagen. Den ar liksom inte normal. Jag har inte ont men det ar bara ngt konstigt. Undrar om det ar sahar halsbranna kanns? Hur far man det om man inte dricker kaffe? Det at iallafall irriterande.

Jag har inga skor for det har vadret heller. Spanjorerna palsar pa sig i uggs,tjocka halsdukar och dunjackor. Aven om det inte ar kallt sa kanner jag att det inte ar lage for sommarskor.. Har ju med mig mina svarta stovlar som jag gillar jattemycket..Men problemet ar att de borjar bli gamla, hal i sulan och dessutom sa ser de ganska slitna ut. Vill ha ett par nya svarta stovlar tror jag.. Likadana som mamma kopte!!

Problem nr2 ar att jag bara har med mig en jacka hit, skinnjackan. Dunjackan saknar jag inte for den ar alldeles for varm. Men saken ar egentlgen bara den att jag vill ha ngt att variera mig med. Ngn lite finare.. For skinnisen ar ju lite sporty.

Nu har jag tva dagar utan lektioner. Ska plugga.. Mycket att lasa tills pa fredag meddelande Emma mig om.Ett annat projekt jag har pa g ar att kopa kott. Jag vill ha notfars och fattar inte hur man koper det pa snabbkopet,maste man fraga i scharken (hur stavas det?) eller? Jag gar nog till Carrefour dar det ligger framme och lassar pa mig ngra stycken.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja du Sara.. Kanske inte va så smart att bara ha med sig en jacka, säger den som har med sig tre.. Skönt att vissa är lediga, själv får man slita i skolan. Din mataffär verkar inte så där jättebra... Min är super! hahaha jejejeje

Postat av: Mamma

Hola Sara!

Låter som hösten är på intågande i Spanien.

Vi kom nyss från Västerås där vi såg filmen Patrik 1,5, den var helt klart sevärd.

Visst, kaffe kan orska halsbränna, men tror snarare vin är boven i ditt fall. Ha det gott!

Puss //Mamma

2008-10-28 @ 21:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback