Ojoj..

Dagen borjar bra. Jag gar upp vid halv nio, fixar, ater och sa. Vid tio over borjar jag ga mot skolan.. I lugn takt. Kollar lite i skyltfonster och solar lite. Utanfor hissen moter jag Stefan och Feder, konstaterade att vi hade fem minuter pa oss. Nar vi kommer upp ar dock klassrummet stangt och listan (man maste skirva pa den varje dag,som ne narvaro) borta. LITE panik. Ha ha..Men vi gick in iallfall, visade sig att klockan i klassrummet hade gatt lite fore sa vi var forlatna.

Hade varit lite jobbigt annars, man far bara vara borta 2 dagar pa ett ar. Och vore ju dumt att fa en borta-dag nar man var dar.

Matemática financiera var det..Det ar betydligt svarare an contabilidaden och nu kanner jag att plugget kmr dra igang pa allvar. Vi gick igenom annuitetsfaktorer och diskonteringsfaktorer som jag kanner igen sedan innan. Men var en del nya saker ocksa som jag inte hangde med sa bra pa. Har iaf formlera uppskriva har,nu maste jag bara ta reda pa vad allt betyder ocksa... Lararen var snabb ocksa.. Forklaring, ovning,fram och skriv losning pa tavlan.. Har tva prov eller tester i detta.. Ett om tre veckor sa det galler att hanga med fran borjan nu.

Jag har inte tid att sitta har och glo egentligen.

Nu ska jag ner och handla lite goda saker i affaren och sen blir det jag och miniraknaren en stund.

Puss hejda.

Kommentarer
Postat av: Emma

haha.. ja gick upp kl nio och kom i tid... Skont att ni ocksa har kommit igang med skolarbete... kandes lite tungt nar du inte hade nat och ja pluggade hela tiden... Nu sitter ja pa ett internetstalle och ska skicka lite mejl.. Eftersom internet aldrig funkar i min lagenhet... Puss

Postat av: mamma

Hej!

Att DU skulle komma försent, det finns bara inte!



Låter härligt när du skriver att du solade lite på vägen till skolan. Här var det regnkläder på och trampa fort som gällde.



Lycka till med matemàtica financiera!



Nu ska jag laga lasagne.



Kram//Mamsen



2008-10-21 @ 17:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback