IKEA..

Efter skolan akte jag och Emmsi till Ikea. Till en borjan var vi ratt nojda och tyckte det gick smidigt med tunnelbana och lite buss. Men sen hade vi STORA problem emd att hitta ingangen till Ikea. Jag menar..HUR svart kan det vara? Vi gick iallafall runt ett varv och jag var helt saker pa att vi hade kommit till Ikeas lagerhus eller ngt.Men tillslut kom vi in....

Jag kopte matlador, galgar, fina sangklader, ett overkast och en handduk. I shopen utanfor fanns med massa svenska saker.. Knackebrod, lingonsylt, sill och nubbe.. Jag kopte bara marabouchoklad och en flaska flader-saft. Vi lunchade pa restaurangen ocksa, kottbullar med....pomfritts!!! Jag blev helt knackt nar jag sag hur hon lassade pa pommes pa Emmas tallrik,till kottbullar med lingonsylt liksom. Det fanns tydligen ingen kokt potatis,men jag lyckades fa ugns-potatisen som horde till laxen=).

Lastade hem vara grejer och mottes upp pa en timma senare. En tur pa shoppinggatan och lite affarer, kopte mascara och foundation som jag behovde. Sedan skulle vi leta upp ngt stalle for att ata middag. Vi hittar aldrig det vi soker och vi borjar bli vana nu ha ha. Vi hade bestamt oss for att INTE ata pa ramblan for dar ar det dyrt och ganska trakigt. Men vart hamnar vi...JOOO pa en pizzeria mitt pa ramblan. Men det var gott iallafall.

Foljde med Emma hem..Hon fixade sig for lite party medan jag ar lite trakigare.. Jag orkar inteeee,gammal och trott ar jag. Skulle samlas ngra hemma hos en i min klass och sedan ga till Sutton,men jag tror de andrade sig till latiofesten sen. Emma skulle hogst upp pa kartan till sina klassisar och sen pa latinofesten hon med=).

Akte tunnelbanan hem alldeles nyss..

Sa nu sitter jag har..Med Dulce de leche-glass i ena handen och marabouchoklad i den andra. Ganska nojd med andra ord.

Trott ja.. Nog dags att sova snart. Men egentligen vill jag badda i mina nya sangklader..Det far bli imorgon..

Puss alla mina kara.

Kommentarer
Postat av: Emma

ja du lilla tråkmåns... Det va iaf kul.. men det hade varit roligare om du va mee....;) IKEA var roligt, men det där Emmsi kan du väl lägga ner.:) idag ska jag plugga men har inte kommit igång så bra ännu.. Kan säga att det va jätteskönt att ligga i nya sängkläder men täcket tror jag är för varmt men det blir nog kallare snart! Vi hörs senare sömntuta! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback