Hur svart kan det vara?

Jag gick val ut runt fem...Eller kanske sex. Runt torget och in pa massa sma tvargator. Hittade verkligen ingen kalender som motsvarade det jag ville ha. Blev ganska bitter och satt mig ner pa ngt mysigt stalle dar de hade fullkornsbrod (!!!),det var riktigt gott med en lite nyttigare ost och skink-macka.

Efter mackan bestamde jag mig for att ga tillbaka till motellet som vi har bott pa for att fraga om de har hittat ngn kalender. SA mycket gillade jag mig gamla. Men neeeej. Da blev jag mer bitter an nansin och kande att jag var hungrig igen och att en svimning skulle kunna smyga sig pa. Men dont you worry mamma, for har finns det sota saker att tillgodose sig SNABBT. Hoppade in pa en glassbar jag har besokt forut och bestallde vit choklad och melon. Efter det madde jag som en prinsessa igen.

Kalenderjakten slutade iallafall med att jag kopte en ful en. Glimmar i guld och kanns lite for mycket zigenare. Men man far val ta det som bjuds som det heter.







Sedan gick jag hem. Blev mat for en timma sedan, valdigt sent for att vara mig (och for att vara svensk). En av tjejerna jag bor med lagade varsta fina och fargglada wooken. Hon fragade om jag ville prova lite, men varnade mig med att den var valdigt "picante"(stark). HO HO tankte jag och stoppade i mig en full sked,kande inte sa mkt forst. Men sen, efter ngra sekunder brann det i munnen. Men jag tror att det var ganska gott. Jag fragade INTE om hon ville smaka mina makaroner med passerade tomater...

Krossade tomater ar lite svart har. Hittills har jag inte hittat ngt som motsvarar vara dar hemma. Bara passerade,och det blir inte sa gott kan jag meddela.

Ska bli battre pa matlagningen har. Hade min kock-tid i Linkoping faktiskt, receptbok och ett egetskrivet hafte med olika recept fran mamma och internet. Tyckte det var ganska kul ett tag ocksa,plus att det var lite roligare att laga nar man var tva som at. Har kanns det lite svarare att hitta ratt mat ocksa, se bara pa tomatsasen liksom. Men ska botanisera lite mer bland hyllorna i dagarna tror jag. Min del i kylskapet ar inte sa mkt att skryta om for tillfallet.

Nu ska jag ga vidare. Lasa lite i min Veckorevy fran Sverige innan jag somnar.

Hade bra vi hors imorn.

Kommentarer
Postat av: emma

Hej nu ska ja inte kommentera i din blogg på en vecka... men ja lovade att ja skulle återkomma med de krossade tomaterna.... Orlando är hittils det bästa märket jag hittat.. är lite mer som krossade tomater i sverige... det är bitar i men i våra mått är de väldigt små....

Sov gott!

Postat av: clara

Hejhej Sara!

Måste bara kommentera krossade tomaterna :)

Jag letade efter det i 2 mån i spanien sen gav jag upp, tror jag testade alla konservburkar med en tomat på :)

Följer dig och emma här varje dag, e kul att läsa!

Ta hand om er!

Kramar Clara

2008-10-07 @ 14:17:36
Postat av: pap

Hej Sara,det låter som du har det ganska okej. Idag tog vi in utemöblerna, så nu finns det ingen återvändo.Den lite mörkare årstiden kommer.Men även den har ju sina högtidsstunder.Vi hörs

2008-10-07 @ 17:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback