Frestelser..

Jag orkar inte!!!! Kan inte ga en tur pa stan utan att bli sugen pa bade det ena och det andra.

Idag har jag letat efter en skomakare i tre timmar. Ville klacka om mina svarta pumps da jag har gatt pa spikar i ngra dagar... Fragade efter skomakare i flera skoaffarer men ingen visste. Zapatera??? Sa jag flera ganger. Men efter tjugo forsok andrade jag till Zapatero. Och daaaa ni. Da fick jag en korrekt vagvisning raka vagen till en skomakare. Kostade bara 4 euro for en omklackning och han gjorde det pa tva minuter. Sa nu var det avklarat.

Men sa till frestelserna pa vagen. Haagen Dazs. Vafflor. Kulglass. Kolasas. Behover jag saga mer? Satt mig pa deras mysiga fik och fick en av mina basta smakupplevlser hittills. Sjukt gott var det....Och sott.







Annat som man kan bli sugen pa ar ju shopping saklart. Zara har mkt fint, kunde inte halla mig fran att ga in idag ocksa. Men jag hittade faktiskt en NY Zara som jag inte hade besokt innan. Kom ut med en beige klanning/tunika for gravida kvinnor. Men den va fin aven fast jag inte ar sa varst gravid.

United colors of benetton fick sig ocksa ett besok. Dar fanns det ocksa mycket fint. Kopte en ljusbla skjorta som jag tycker ar valdigt fin. Sag aven en SNYGG kjol och en fin vaska som jag maste fundera lite pa......

Ngt som ar jobbigt ar att mitt VISA-kort knappt fungerar. Chippet ar trasigt och har varit det ett tag...Leder till att jag maste ta ut pengar hela tiden och inte kan handla med kort da affarerna vill ha chippet. Sa Emma,jag vill nog ocksa skaffa ett spanskt kort nu......

Nu gor jag ett nytt tvattforsok. Sara (som ocksa bor i lagenheten) hjalpte mig. Jag hade tydligen tryckt pa ngt torkningsprorgram sist,ingen tvatt alltsa. Men nu ar jag nog pa ratt vag :)

Ikvall ska jag nog traffa Emmsi och kanske Luis for att tomar algo. Inte sa sugen pa vin dock,men cola ar ju gott.

Hajde vi hors snart! Visst ar jag ganska duktig med uppdateringarna nu?


Mamma: Ja den hanger med. Star sa fint har i rummet... Jag hade tydligen pa ett torkningsprogram,men nu fick jag hjalp sa borde ga vagen! Nej kladerna hade inte krympt,inte vad jag kan se iaf:)

Kommentarer
Postat av: Emma

Fan va du har uppdaterat då... Du blev alltså inte skickad till Madrid och regeringen när du sa att du letade efter Zapatero? Det va ju skönt iaf för det är en ganska lång resa..;) See you later aligator!

Postat av: Bror

du lever lyxlivet kan jag se. Jo det verkar vara helt ok.

2008-10-03 @ 22:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback