Forsta skoldagen..

Motte upp Emma i korset for att ga tillsammans till skolan. Visste inte riktigt hur vi skulle gora, men gick iallafall upp till aulan pa en gang. Sag ganska mycket manniskor som sag europeiska ut, men de hade varit pa introduktionen for de som ska lasa pa engelska.

Alla programmen var samlade i en och samma aula, de som ska lasa HR, marketing och finance. Vi var inte sa manga som jag hade forvantat mig. Det var flest tjejer faktiskt, och de flesta skulle lasa marknadsforing enligt en OH-bild...

Borjade med att vi skulle presentera oss en och en, namn, ursprung och vilken master man ska ta och vilka lander man hade bott i under en tvamandersperiod eller mer. "Hola, me llamo Sara y soy de Suecia. Voy a estudiar en el programa de finanzas y solo he vivido en Suecia...."  Vissa hade bott i flera olika lander, mycket USA faktiskt. Men de flesta var fran Sydamerika eller Spanien. Lite underrepresenterat fran norra europa maste jag saga...

Fick med oss en stor parm hem med information om skolan och ett praktikfall att lasa igenom till imorgon. Har last en del nu, men det ar svart att veta vad som forvantas av en. Bara man far forsta gangen avklarad sa brukar sadant reda ut sig. Battre att gora for mycket an for lite, sa jag ska nog lasa praktikfallet ikvall igen.

Kan ju garanterat saga att jag inte forstod allt som sades under den har formiddagen. Men det ar ocksa en vanesak som kommer att bli battre med tiden. I ovrigt kanner jag mig glad over att forsta dagen ar gjord. Det har kommer att bli en spannande tid, jag ar valdigt forvantansfull samtidigt som det har kommer att bli den storsta utmaningen jag nagonsin tagit mig an.

Bild pa skolan.




Jag som hade varit sa duktig och kopt med mig en BRA kalender hit. Men nu ar den borta...Sag den sist pa motellet men nu kan jag inte hitta den alls. Har letat igenom rummet har och den ar forsvunnen. Darfor maste jag ut pa stan om ett tag for att skaffa en ny. Lite tråkigt..For jag har hoga kalender-krav.. Sidstorlek, utseende, antal dagar pa en sida.....MM sa ar det... Ska aven forsoka hitta en vackarklocka, litar inte riktigt pa mitt mobilalarm som tycks gora lite som det vill.


Ulrika: Hej pa dig!!Vad kul att du kollar har nu ocksa. OO va kul med prinsesskalas!! Klart det ska vara rosa,annars ar det inte ett akta prinsess-tema:) Kan tanka mig att Anna ar laddad infor kalaset (det skulle nog jag med vara). Det ska jag gora, annu har jag inte stott pa ngn nyckelpiga. Peppar, peppar... Ha det sa bra och halsa hela familjen!!  Kramar fran mig


Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt med första dagen avklarad. Och se där, en lite läxa direkt, välkommen tillbaks till verkligheten! Mysko med kalendern men det finns nog sådana att köpa även i Barcelona.

Här har vi haft en jättefin höstdag. Just nu är pappa på styrelsemöte (fotbollen), Eric håller på med sina linser och jag ska väl ta mig an kvällsmaten. Det lutar åt pyttipanna. Gott va? Ha det så bra och var rädd om dig! Kramar//Mamsen

2008-10-06 @ 17:46:57
Postat av: Emma

Hahaha.. det va ju en trevlig första dag.. Det vi inte ville skulle inträffa, inträffade. men det var ju inte så farligt... Lite läxa var det ju inte.. det va ju ganska mkt att läsa ju, om man läste allt vill säga ;) eller va säger du Sara ? ;) men dagen är ju inte slut än.... kramar

Postat av: Emma

det va ju tråkigt att den inte fanns på kabul... Hoppas att du har hittat en iaf.. Kan du inte börja skriva med åäö nu när du har din egen dator...??? Engelsmannen lagade mat till mej idag. Han sa att ja skulle va riktigt nöjd med det för att han kan inte laga mat och en av hans kompisar ringde när han lagade mat och skrattade åt honom å frågade när han fick träffa mig för jag måste vara nåt alldeles speciellt.. hahaha! Jag lovade att jag skulle bjuda tillbaka nån gång... David ringde igen nyss också ihärdig liten kille det där... Syns imorrn!

2008-10-06 @ 21:54:17
URL: http://snickan.blog.com
Postat av: Emma

Ja fick pasta och pastasås med champ, paprika etc etc... gott faktiskt.. Men nu känner ja att ja måste laga mat till honom... det är inte lika roligt...

2008-10-06 @ 22:12:48
URL: http://snickan.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback