Dirección estratégica..

Hade vi idag.. Casen vi hade tog upp olika strategier.. Vi hade i uppdrag att fixa en ny stragegi till Robin Hood och analysera Ikeas framgang. I och med att det handlade om Ikea blev det ganska mkt fokus pa oss svenskar ha ha. Pltsligt sager lararen: Me entiendes? (forstar du mig?) och kollar pa mig. Han var fran ngt land i Sydamerika och pratade sa sjukt fort sa jag maste ha sett helt lost ut. Siii, entiendo.. (Jaa,jag forstar...) Hade ju liksom kunnat vara tyst sen och fortsatta, men mitt i allt vill jag vara lite rolig och lagger till ...Algunas palabras...(Nagra ord...) Jag ville ju att det skulle lata lite skamtsamt, men istallet lat det nog som att jag var helt allvarig. Han bara tittade pa mig ha ha ha ojojoj....

Under del tva av lektionen sager han ngt om svenskar. Det enda jag hor ar att Ni svenskar ar ju lite hgdjfghusgfy.... Sa jag kollar mig omkring som ett fragetecken, alla sager att han sa Grande (stora). Jag blev ett annu storre fragetecken och sager Grande och pekar pa magen. Men det var inte sa han menade, utan att vi ar intelligenta och stora manniskor tror jag ;)

Var en bra lektion iallafall, fallen vi hade till idag var roliga ocksa. Och lararen verkar rolig, jag ska bara lara mig att fatta vad han sager forst, sa att jag ocksa kan forsta skamten sen=).

Efter skolan skulle ngra Recursos humanos tjejer (Vi laser det har amnet tillsammans) vidare till Champagnerian..Dar dricker man tydligen jattebillig champagne och har det bra. Men kandes lite tidigt att borja halv tva... Jag tog prommen mot Corte Ingles istallet. Kopte batterier till vackarklockan..Och hittade antligen en frisor dar jag kunde kopa en liten harspray att ha i vaskan!

Besokte supermercadon en svang med, kopte sangria och lite glass. For nu ar det helg.

Ikvall ska vi motas upp hemma hos en tjej i recursos-humanos-klassen och starta kvallen. Sedan vidare mot Shoko dar festen ska vara.. Tills dess ska jag skriva min Plan de acción. Har ngra timmar pa mig for vi ska inte ses forran halv elva. Nu koooor jag!!! Ar laddad for att skriva klart den sa att jag kan ha kul ikvall. Blir nog roligt! Det enda trakiga ar att min favvo Emma ar sjuk och inte kan vara med :(

Hejda salange


Kommentarer
Postat av: Emma

hahaha.. ja hade velat vara i skolan idag! Fast det har varit ganska skönt att vara hemma också.. har lyssnat på Håkan Nesser hela dagen... Som sagt så förstår inte spanjorer ironi... Som en spanjor sa till mig så har sverige två bra uppfinningar, IKEA och Tetrapak.... jejejeje... Lilla gumman, du får nog roligt utan mej också... men ja vet att jag är jätterolig ;) Men just nu kan ja säga att ja inte är så rolig att vara i närheten av... Men hade hellre gått till Shocko än att ligga hemma och snora... Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback