Ar det har normalt?

Duvmatning pa Plaza Catalunya, hela familjen ar samlad. Duvorna ater nastan upp barnet, men pappan verkar ju nojd! Fick smyga ganska mkt for att fa till denna paparazzibild ska ni veta:)



Pa eftermiddagen gick jag ut en svang. Inte for att jag ville egentligen,utan mest for att jag borde. Sol, varme och min sista dag innan skolan borjar. Promenerade ner mot torget, pa vagen kopte jag en strips pa donken,gott i varmen... Satt att tag och kollade pa manniskor som gick forbi. Forundrades over duv-familjen och trodde att jag hade det ganska bra. Mitt i samtalet med Emma upptacker jag att jag sitter i ett myrbo.PANIK. Kunde ju forst in forsta varfor det var helt tomt pa stenen, perfekt i solen och allt. Men folk satt och trangdes pa andra stallen. Kanske borde anat lite orad mmmm.....Sopade bort myrorna och hallde ut ngra fran skorna med. Usch.

Har alltid varit ganska radd for smakryp. Min pappa vet..Och han har forsokt lara mig at bli van med djuren sedan ja var liten. Nu kan jag klara av lite myror, och spindlar ar jag faktsitk inte ens radd for. Men nyckelpigor -det finns inget som skrammer mig sa mycket som en nyckelpiga. Speciellt nar de faller ut vingarna och ska flyga. Jag far panik. Undrar om det finns nyckelpigor har? Inte sett ngn iaf.

Efter myr-boet var jag ju tvungen att dampa chocken med ngt gott. Gick in pa ett café som heter Zurich och tog med mig cola och en muffins. Denna gangen slog jag mig ner dar det fanns mycket folk. Battre lite trangsel an myrbo.

Lite senare gick jag hem. Fick hjalp med att satta upp min foto-tavla som jag har fatt som valkomstpresent har.. Men finns fortfarande ett tomrum. Nu hanger den iaf pa plats, men med en ram tom. Ska skriva ut sma-bilder som ska in i den sista ramen sen. Typisk sak som jag aldrig kmr att gora men....

Pa sondagar ar allt stangt har. Men jag lyckades hitta en liten hindu-affar iallafall. Val dar sa glomde jag bort allt viktigt som jag hade gatt dit for.  Istallet lastar jag ner chips och en kakpaket i korgen. Sa jag fick helt enkelt vara utan den pastasas som jag skulle ha kopt, istallet fick jag ata potatis och korv -idag igen.Men tycker det ar gott,sa annu har jag inte trottnat.

Bara lugnt ikvall,ska ga och satta mig framfor tvn. Men knappt sa ja tors,det ar SA tyst har hemma helatiden, undrar om ngn ar har?

Imorgon borjar skolan! Mer update da alltsa.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej svejs! Hur är det? Har inte träffat dej på hela dagen idag... Har varit riktigt trött ska du veta.. Sovit siesta två gånger idag,... Haha.. Du, jag har lite saker som jag ska berätta om för dej imorrn.. Påminn mig bara annars glömmer jag det...

Sov så gott! Vi syns morrn bitti.

Postat av: Ulrika Paulsson

Halloj Sara!



Vilken spännande och uppdaterad blogg.

Jättekul att få koll på hur du har det! Vad skönt att du fått tag på en bra bostad. Om det funkar tillsammans med det sociala livet brukar man ju trivas. Och Barcelona är ju toppen tycker jag så en höst eller vår där kan bli riktigt bra....



Vi njuter av lite höstvärme idag. Lisa och jag har varit och inhandlat diverse attiraljer till Annas princesskalas och jag har precis fått till en inbjudan med tema "princessor, hjärtan och rosa". Precis så som Anna vill ha det.



Se upp för småkrypen!



Många kramar Ulrika

2008-10-06 @ 14:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback