Antligen kulglass!

Idag har vi hangt pa Kabul(motellet). Dar var det mkt folk som under de dagarna vi bodde dar. Har last in mina vaskor i deras bagagerum sa att jag kan gora ngt av den har dagen ocksa. Emma drog nyss.. Hon uppdaterar nog snart sin blogg sa ni far kolla i hennes:). Jag blev kvar ett tag till, malade naglarna tva ganger omen det slutade med helt omalade naglar.Jaja.

Var nyss ute och at med tva kanadensare, vi at pa ett stalle som den ena killen hade besokt forut. Och han hade ratt, var riktigt god mat! Jag at grillspett, ngt som liknade potatisgratang och lite gronsaker. Tycker de e askul att hora amerikanska...For dem sager verkligen Maaaan, you know what I sayyiiin och fucking gooood man. De gick vidare for att kolla Sagrada familia och Gaudiparken,men da jag redan har turistat har sa bestamde jag mig for ett internetcafe istallet.

Pa vagen hit hittade jag KULGLASS. Som jag har langtat. Emma vet:). Finns visserligen i varje gatuhorn. Men varje kvall nar vi har varit ute och gatt har jag blivit sugen och inte hittat ngn glassbar,har alltid slutat med en sandwich eller ngt. Sa nu ska ni veta att jag var NOJD med en dulce de leche-kula och en vit choklad.

Sitter mest och vantar pa att klockan ska bli sex. Eller halv..Ska aka taxi till adressen, har alldeles for mkt bagage for att kunna aka metron eller ga. Ser ut som en riktig packasna. Men taxi ar bra har,billigt! Men inte nar man har hundra vaskor, man betalar extra for vikten.

Nu har alltsa jag och Emma sarat pa oss for forsta gangen under den har vistelsen. Har varit har i mer an en vecka nu och vi har ju gjort allt ihop hela tiden. Lite orolig for hur jag ska klara mig med att hitta. Jag har JORDENS samsta lokalsinne. Pa min uppkorning korde jag fel i Koping, eller fel blev dte inte, men en omvag pa tio minuter. Tur jag klarade mig iallafall va. Jaja, Emma ar iallafall en levande karta. Jag vet aldrig vart vi ar, om vi ska uppat eller nerat...Men det loser val sig det med. Som tur ar kmr jag ju traffa emmsi har enda!!Vi ska ju ga pa samma skolaaaa halaaa.

Lite pirrigt att flytta in idag. Men ska bli skont att packa upp alla saker. Har bott i resvaskan i over en vecka nu ju. Ska bo in mig i ngra dagar nu,sen pa mandag borjar ju skolan ocksa. Nastan sa man har glomt bort den,har varit sa mkt runt omkring hela tiden.


Mamma: Bilder kommer. Men jag har ju inte fatt upp min egen dator an....

Hasta luego

Sara


Kommentarer
Postat av: Emma

Namen, va bra att du fatt kulglass sa du kan tjata om ngt annat istallet ;)... det har gatt bra att flytta in... Lokalsinnet kan jag nog halla med om.. Du vet val inte ens vad som ar hoger eller vanster...? Skrev svar pa din kommentar i min blogg att vi kanske skulle ga och dricka ol pa Kabul ikvall... Fast jag kommer inte att folja med dej hem for att du ska hitta ratt.. Nu maste du lara dig vad som ar upp och ner pa kartan och vad som ar hoger och vanster ;) fyra timmar utan varandra ar ganska mkt for os.. haha Ringer dej ikvall... Manga kramar!

Postat av: Broder

Är det trevligt i Barcelona? Själv har jag börjat ta emot arga samtal på transcom.

2008-10-01 @ 21:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback