Mycket lardom..

Internationell ekonomi..Jag gillar amnet,det ar intressant..

Daremot ar jag liksom alla andra i klassen lite tveksam till lararen vi har. Han ar tysk,tror att han vet allt..Idag sa han bestamt att man INTE fick blanda ihop crecer, aumentar och subir, alla dessa ord betyder oka,stiga eller ga upp eller ngt..Men han satte bestamda regler pa i vilka sammanhang vi ka anvanda vilka ord. Kommer inte bli kul att fa tillbaka vara arbeten,kanns som han kan vara ganska hard.

Sedan pratade han om negros hela lektionen. Bland annat hur negrosarna gor nar de ska ata en elefant.. Jag hade ingen aning,men tydlign sa ater de den i sma bitar. Och det ar precis sa man maste ta tag i problem, sma bitar i taget,det var det han ville ha sagt. Haha men jag skrattade ganska mkt idag tror jag..

Just ja.. Man ska aldrig borja en mening med kanske heller. Man ska saga bestamt som det ar, aven om man inte riktigt vet..

Sen larde vi oss massa om Japans ekonomi och demografi i olika lander.

Efter skolan gick jag hem och at.. Var jattehungrign for att jag hade glomt att ta med mig macka till skolan. Matt och belaten gick jag upp mot Diagonal.. Kollade in pa en salong och ville boka frisortid. Men nej, inga bokningar.. Gick vidare till nasta, inga bokningar dar heller.. Bara dropin, vad konstigt tycker jag. Far ga dit i slutet av veckan och satta mig och vanta da :). Sedan kollade jag lite i affarer innan jag gick hem.

Nu sitter jag ar. Pa ngt satt ar det svart att komma igang nar man har haft en ledig dag.. Jag tog ju ledigt igar fran plugget..Och nu vill jag bara sloa annu mer hehe.. Men ska satta igang med Starbucks-caset tankte jag.. Kan lasa det idag och ta resten av lasningen imorn for har inte den lektionen forran pa torsdag.

Imorgon vantar Carreras proffesionales.. Ska handla om jobb och CV-skrivande..Och vi borjar en hel halvtimma senare, namligen 10. Vilken suerte va!!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback