Jag ar samst..

Trodde jag hade klarat mig. En hel dag gick utan att jag andrade mitt utgangsbeslut. Men sa pa trappen pa vagen hem var det diskussioner om tapaskvall eller hang hos Federico innan. Jag blev ju lite sugen,mest for att jag var hungrig. Sa nu ar jag fifty-fifty igen. Plus att det inte kostar ngt intrade, minus att vi har lektion imorgon.

Annars var det en bra dag. Vi borjade ett nytt amne som heter renta variable, lararen verkar vara en snall gubbe tycker jag. Far val se om jag andrar mig under kursens gang. Det handlar iallafall om penningmarkanden och aktier, ska bli roligt att lara sig lite mer om det! Sa jag kan bli en borshaj ngn gang i framtiden.

Lararen kommenterade aven att en svensk bank hade gatt i konkurs igar.. Jag sa att jag inte hade ngn aning om det. Bra uppdaterad man ar. Spanjoren vet mer om mitt land an vad jag vet. Men vilken bank ar det som har gatt i konkurs egentligen? Jag har inte sett ngnting.

Fick tillbaka contabilidadtentan ocksa, var inget resultat att skryta med kan jag ju saga, men blev godkand iallafall och det ar val det som raknas:).

Nu ska jag plugga, kora hart tills kvallen och sa aterkommer jag senare.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja du Sara du har dålig karaktär och nu är det inte bara vi som tycker det... Tom Fernanda sa ju att du är lätt att övertyga... hehehehee

Postat av: Emma igen... som alltid...

Jo du lilla Sara det är nog så att du inte riktigt vill erkänna att du har dålig karaktär... Har fått reda på att vi ska skriva 10 sidor till Collbató... Puss

2008-11-12 @ 17:53:38
URL: http://snickan.blog.com
Postat av: Mamma

Carnegie heter banken som gått i konkurs.

Va skönt att du klarade tentan!

Puss på dig! // Mamma

2008-11-12 @ 18:29:15
Postat av: Stefan

Carnegie antar jag att din lärare menade. Nu har dom ju tekniskt sett inte gått i konkurs utan Riksgälden har "tagit över" och letar efter en köpare. Hade dom de facto gått i konkurs hade det kunnat utlösa en kedjereaktion, därav gick staten in.



Spararna med pengar i Carnegie kommer dock förlora allt. Surt sa räven.

2008-11-13 @ 00:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback