Framsteg..

Hade matemática financiera.. Jag ar lite trott pa det nu..Har forstatt hittills tycker jag men idag var jag lost. Hoppas ngn kan hjalpa mig i skolan i veckan sa jag vet vad jag ska plugga i helgen infor mandagens tenta.. Sa det var ingen rolig skoldag..

Utanfor skolan traffade jag Jan, han var tysk och gick MBAprogrammet. Trevlig tysk..Har bara traffat tervliga tyskar..Tror att jag har haft lite fordomar innan..Men Stefan ar ju snall. Och Jan verkar ju ocksa vara en bra manniska och inte alls som Hitler. Ja ja, Jan fragade vart jag kom ifran, jag sa Sverige. Och han hade varit i Sverige for tva veckor sedan.. I Linkoping ocksa! Sammantraffande.. Rundade av nar jag kande att det blev lite tyst och sa hejda pa engelska for en gangs skull.

Efter skolan gick jag ut och letade efter skomakare igen. Hittade en - en till som bara skrattade och skakade pa huvudet. Hittade en till och borjade med Tengo una problema GRANDE och visade upp mina fina. Han sa att det inte finns ngt som heter problem och tog sa glatt emot dem. 20 euro ska det kosta och jag far hamta upp dem pa mandag igen. Betyder lidande i klackisar hela veckan alltsa -jag kampar pa.

Skomakaren lag inne i gallerian Boulevard Rosa..Hade aldrig varit dar inne forut men fick mig en trevlig surprise. En liten godisaffar men riktit godis, det fanns losgodis, lakrits!! Och Riesen. Kopte typ fem godisbitar bara for att testa om det var gott. Och det var det, ska gora en comeback i helgen tror jag.

Sedan har jag laaaaast. Zara-caset..Det var ganska roligt att lasa eftersom det handlar om klader..Och sa var HM med pa en liten ruta ocksa.

Lagat soppa.. Jag gar pa diet..Haha nej mamma oroa dig inte..Jag smaller i min fyra mackor pa det ocksa. Nog for att jag var for smal innan sommaren, hade en deal hemma att jag skulle ga upp i vikt. Och det gjorde jag med hjalp av Telenor Xpress (Mcdonalds och pizza varje dag), 6 kilo. Det var ju bra sa jag var nojd och glad, nar an fortfarande kunde ha shorts. Men nu borjar problemen dyka upp.. Kallare vader och jeansen, jag far inte pa mig mina jeans. Tva par kan jag ha utan att behova dra in magen..... Kul att allt kommer nu, skulle behova nya skor, en helt ny jeansgarderob och hela kittet ju.

Sedan har jag pratat mig dagliga dos med Emma.. Vi har intressante konversationer i telefonen en timma om dagen minsann.. Viktiga amnen tas upp och losningar pa fall diskuteras.

Var en svang pa supermercadon och kopte vatten och brod ocksa. Borjar stora mig pa att man maste kopa vatten har, ar ju jattejobbigt!!

MMM sa atteeeee... Nu tankte jag lasa andra delen till torsdagen. Bara for att jag vill ha mojligheten att ga ut imorn OM alla ska ut.. Men egentligen vill jag inte utan ar mer sugen pa helgen. Men en valkomstfest ar ju en valkomstfest och man kanske borde stalla upp.. Vi far val se imorn hur det blir.

PUSS


Kommentarer
Postat av: Emma

Meeeeeen så atttte... Ja hur ska man kunna lösa vattenfrågan i Burkinafaso? Eller hungersnöden i Botzwana? det får bli vårt samtalsämne imorrn... Å det blir ingen fiesta imorrn för du ska gå ut på Otto med mej på fre... Men min karaktär är som sagt förut inte så bra.... Krrrraaaaaaaaaaaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback