Abouuu..

Jag har skrivit mitt forsta prov pa spanska, i matematisk finansiering dock... Sa det sprakliga kanske inte sattes pa prov sa jattemycket. Men enda!! Lite skillnad mot hur vi gor i Sverige, tentar i fem timmar, men har var det fyrtiofem minuter intensivt som gallde,lite stressad blir man nog av tidspress enda. Kandes helt okej iallafall, sa jag hoppas det gick bra!

Sedan fortsatte vi i tva timmar till med del tva av dem kursen. Jag var mest trott och hangde inte med sa jattebra.

Efterat bestamde jag mig for att inte fastna utanfor skolan. Annars brukar jag vara stuck dar i en halvtimme ungefar.. Men nu tog jag mig i kragen och gick hem pa en gang. Gick forbi en fruktaffar ocksa och kopte med mig massa goda saker. Helt sjukt hur mycket fin frukt som finns har..Skulle kunna tagit fram kameran i affaren men hejdade mig i sista stund,vill ju inte fa en japan-stampel inte..

Sitter har framfor datorn och ater min matlada. Hoppas ingen kmr hem sa att jag maste prata med den, for jag luktar valdigt mycket vitlok just nu. Men det ar ju SA gott..

Idag maste jag lasa igen. Borjar ytterligare en ny kurs imorgon som heter Productos y mercados financieros. Innan jul ska vi hinna med att borja en till efter denna. Kanns som det kommer bli manga bollar i luften.

Skulle hellre ga pa stan idag och kopa jacka. Och neeej,tro inte att jag slosar nu igen for sa ar det inte..Mamma och pappa far sta for den..For de vill ju inte ha en ihjalfrusen dotter inte. Luis berattade att det finns grymma affarer pa ngn gata som jag inte kanner till.. Sa allt detta far bli i helgen istallet for nu ska jag som sagt lasa!


Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis, första tentan avklarad!

//Mamma

2008-11-04 @ 15:37:52
Postat av: Emma

Ja hade skrivit ett långt inlägg till dej å sen slutade mitt internet funka.... buhhuhuh... Men men,, ja proven verkar vara lite annorlunda, idag fick ja reda på att proven i finansiering brukar vara ett, kryss, två svar och små räkneuppgifter så ja tror inte att ja behöver plugga så mkt till det.. skönt.! Idag så var det endast min grupp som klarade att göra en balansräkning, resultat och in-och utbetalningskonto.. Undrar varför... men sen är det ju bara ja som pluggat ekonomi.. Jag hatar PLAN De accion.. om diú ville veta.. men nu ar ja noggjrot klart den.. höres!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback