Ikeakorv..

Igår var det middag hemma hos Tessie. Var så himla längesen sist men alltid lika kul att ses. Lite skvaller, paj, efterrättspaj och salta pinnar. En bra kväll!

Idag började jag dagen med en promenad. Har som mål att promenera minst EN gång i veckan,och det har jag ju faktiskt gjort nu..Bättre än ingenting iallafall.=) Mitt gymkort ligger på hyllan,de e ju så varmt där inne! Vill sälja den men verkar inte få ngt napp.

En kvart innan bussen kom fick vi för oss att åka till Tornby. På ngra minuter fick Vladimir duscha och klä på sig. Som tur var hade jag redan hunnit en del. Av med mjukisarna bara. Vi hann bra.. Köpte lite av varje som behövs inför flyttstädningen; JIF och Vanish stod högst på listan. Käkade såklart en lunch bestående av Ikea-korv också (var nog egentligen därför vi åkte dit, haha,men det är ju sjukt gott..)

Köpte lite rengörings-saker på Kicks och träffade på en stylist mitt i allt. Hon verkade ha lite svårt att hitta folk till sitt bord så hon försökte med mej också. Frågade om jag ville ha lite tips. Okej sa jag. Hon pratade lite om vilka färger som passar mig och vilka jag borde undvika..Och berättade gång på gång att hon INTE tyckte att jag hade konstig stil och konstiga kläder, det var inte därför hon hade tagit dit mej. För konstig var jag nog inte i jeans och tshirt. För att summera så passar jag inte i oversizekläder och färger som har blå/lila toner. Istället skulle jag satsa på färger med lite pastell i och framhäva midjan. Så nu vet jag!!Och ni också.!

Köpte ingredienser till blåbärspaj också,mums.

Vladimir åkte iväg för att grilla..Fick samtal och förfrågan om jag ville servera ikväll på någon ekonomsittning,men det orkade jag inte heller..Jag orkar ingenting. Har fortfarande lite ont i huvudet och vill bara vara hemma ikväll. Ska försöka få ordning på alla viktiga papper. Måste tydligen lämna in ett av dem innan Barcelona.Ska fixa det i veckan..Men först hitta pappret..Hmmmm.

Idag har min lillebror studentbal..Skulle så gärna ha velat vara där i Bivurparken och titta på honom och alla andra. Var säkert jättefina. Mamma och pappa har fotat en del så jag får väl se när jag kommer hem istället. Tänk att det var två år sedan vi hade bal....


Nu till pappersletandet, sen blir det tv hela kvällen. SÅ himla skönt.

Imorgon väntar en pluggdag.

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback