Bröd med korv..

NEJ, korv med bröd.

Men chili con carne då. Chili med kött. Borde ju heta kött med chili, carne con chili. Det är konstigt vad mycket man börjar fundera över på äldre dagar....!




Mina funderingar föddes nyss,när jag stod och gjorde just chiliconcarne. Blev hur gott som helst!! Men kanske inte ska skryta så jättemycket med tanke på att jag använde en mix. Men den var de faktikst bara kryddor i. Stekte köttfärsen själv och hällde i bönorna och vatten. Och riset gjorde jag också själv, eller vad räknas Boil in bag som?

Lite utav en bedrift från min sida att bemästra Boil in bagen. Sist kokade plasten fast i kastrullen, och vi fick slänga kastrullen såklart. Det var i höstas. Sedan dess har jag inte kokat ris, föränn nu.

Om en timma ska jag på bodypump =)

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Marielle

har du tänkt på hur man säger chili con carne? man liksom uttalar carne som arne, och inte alls som det egentligen ska låta..det tåls att tänka på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback