Hemglass..

Hörde att det började tuta här utanför. Ville inte riskera samma missöde som för en vecka sedan (Jag gick ut och stod och väntade en halvtimma,men ingen glassbil kom). Fanns ett telefonnummer man skulle ringa för att höra var bilen var,såklaaart att jag nappade på det.

Hej, jag tänkte bara fråga vilken tid du kommer till Plommongatan?
Ja hej, jag är där snart..Eller nu faktiskt..
Ojdå..Jaha...Vart åker du sen då.....?
Hinner du inte ut?
Nej..Eller jag måste först ta ut pengar...
Okej..Jag kan vänta..Är endå lite tidig...
Va bra!
Men hur lång tid tar det att ta ut pengar då?
Typ en kvart om jag går nu.
OJ,nej så länge kan jag inte vänta!
Men då hör jag säkert bilen på vägen så hittar jag er endå..
Okej gör så...

Lägger på luren och drar på mig mjukisarna då telefonen ringer..

A tjena, det är Crille på Hemglass..
aa..Hej..
Jag tänkte bara säga att vi tar kort! Så du behöver inte ta ut pengar.
Va bra!!! Kommer på en gång


Jag och Hemglass-crille blev vänner på en gång.Trodde nästan jag skulle få rabatt. Men inte då.
Mormors Godaste Strutar blev det.. Har fått i mig en med kolasmak..Innan kvällen är slut måste jag nog
smaka en av varje.Jordgubb och choklad återstår. MUMS=)


Mormors Godaste


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är för rolig Sara! Hoppas de andra smakade lika bra.
Kramar//Mamsen

2008-02-18 @ 20:33:44
Postat av: Marielle

hahaha va kul..! och lite gott med glass sådär, fast mest så vill jag bara att glassbilen ska försvinna när den kommer hit i krokarna. dumma dig som inte orkar bodypump imorrn dessutom, hehe..men jag är lite sugen på att gå på jazzkväll på onsdag, du kanske är på?? (på tal om träning och nyttigheter liksom =P )

Postat av: sara

När börjar den? Ska komma en tjej från norrköping som ska testa min balklänning på onsdag kl sju.. Men om de e senare så tycker ja att vi drar ihop ngra stycken och jazzar:) kramar

2008-02-18 @ 21:11:40
URL: http://sarapau.blogg.se
Postat av: cajsa

jag mår bra i trellehålet, vårkänslor på G! hur mår du i linkan? jag gillar din glasshistoria, jag saknar glassbilen, ska nog ragga på dem när de kommer på torsdag :)

2008-02-18 @ 21:31:43
Postat av: Marielle

haha så lätt hänt :) men kul med balklänningen, bra med lite pengar..! dom börjar släppa in sju har jag för mig (har minnesluckor från kvällen jag jobbade haha) så vi kanske kan komma lite senare, måste väl få plats och så ändå tycker jag. men emilie har bättre koll på det. ja det vore ju skoj om vi var några stycken! på tiden att jag går dit nu, aldrig vart på det än, illa..kram!

2008-02-19 @ 08:55:44
URL: http://marielleschullstrom.blogg.se
Postat av: Marielle

meeen dååå.. :( nej jag har inte vart i skolan idag så inte pratat med nån alls. jag kan skriva till victoria och fråga, hon kanske är på. och sofia? har du pratat med emilie? sara kan inte heller..

2008-02-19 @ 14:57:01
URL: http://marielleschullstrom.blogg.se
Postat av: Emelie

Haha ingen är lika rolig som du ;) Ringa hemglassbilen kanske jag också ska börja med, ifall den inte hittar till mitt köksfönster ;) Hoppas glassen smakade mums!! Kram Emelie

2008-02-19 @ 16:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback