Ny marknad..

Hade ju missat ett kompendium i stragetin..Eller det sista som var till lektionen som jag inte var pa. Laste det idag och det ar det mest intressanta kompendiet hittills. Handlar om olika satt att skapa nya marknader pa..Manga saker som jag aldrig tankt pa tidigare..

- substitut. Man analyserar en blyertspenna och ett softwaresystem. Kollar for och nackdelar, sedan tar man fordelarna av de bada och skapar ngt nytt.

-komplement. Bio fanns som exempel..Sadant som paverkar biobesok kan vara mojligheten till parkering och barnvakt. Sa man kan bygga lite parkeringar till exempel.

-gora en funktionell produkt till en emotionell produkt. Kolla pa Starbucks, kaffe som var en typisk commodity-vara gjorde de till ngt mer och skapade SIN marknad.

-gora en emotionell produkt till en fuktionell produkt. The Body Shop. Smik ar det mest emotionella som finns, beauty, glamour, shiiine like a star... Men de lade till alla sina varderingar om djurforsok och mijon och fixade en egen marknad.

Det var ngra stycken som jag tyckte var kul att lasa om.



Och sa till ngt helt annat. Zara... Jag kopte en jacka dar. En knapp ar redan pa vag att ramla av och jackan ar luddig. HM har battre kvalitet alltsa plus att det ar billigare. Jaja,far ga med en knapp uppknappt tills jag kmr hem till nal och trad i Sverige.

Nu ska jag val snart fixa mat,har en matlada som jag ska varma. Sedan vet jag inte..Klurar pa en sak..Vet inte hur man slar in en viss sak pa miniraknaren..Har gjort parenteserna pa alla mojliga satt men det blir fel svar..Sa ska forsoka hitta losningen pa det lilla problemet.

Puss.

Kommentarer
Postat av: ekkeekd

Nu har jag bloggat om att du å jag ska separera under lovet...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback