Imponerad..

Borjade dagen med den langsta metroturen pa lange. Akte heeeela grona linjen till den nast sista stationen,da ar man ganska langt bort. Haha har iofs akt ganska langt bort en annan gang med nar jag o Emma skulle kolla pa aen lagenhget har i borjan. Vi hade ju ingen aning om de olika omradena har sa satte oss glatt pa metron..Och insag ganska snabbt att vi skulle till en forort sa vi kollade aldrig pa den lagenheten.Minns inte om det var for att vi inte hittade den eller for att vi var svettiga i varmen.

Jaja,jag kom iallafall fram. Borjade med att dela in oss  i tva grupper och var grupp borjade med en "forelasning" om FC Barcelona - mes que un club (tyckte jag hade hort ngt liknande forut och det har jag ju..Pa Luis blogg). Berattade om att det inte bara var en lag..Utan ett foretag med en massa olika samarbeten med Nike bland annat. Fick se lite siffror i balansrakningen och sedan var vi klara. Det som var grymt var att de hade kontor inne i Campnou,hur flashigt ar inte det? Dar skulle jag vilja jobba..Inte for att jag ar sa fotbollsintresserad,men iallafall,tank er!!

Sedan gick vi pa tur..Jag var lite arg for att jag inte hade med kameran..Men hade ju mobilen sa fotade med den. Men sa kom problemet..Jag far inte over bilderna till datorn..Har inte programmet pa datorn och skivan ar hemma i Sverige. Iallafall gick vi ut pa laktaren och fick kolla -det var grymt maktigt..Trodde aldrig att det kunde vara SA stort..

Efterat var det dags for museét.. Dar fanns det lite av varje. Bland annat en tavla med olika spelarnamn fran olika delar av varlden..Sverige hade Henrik Larsson och ngn till som jag inte minns namnet pa som representanter.

Pa vagen ut fran museét kunde man ta roliga kort. Sa att det sag ut som man stod bredvid en barcelonaspelare och hade arenan i bakgrunden, jag blev sugen pa en gang. Koade och alla fick vanta for att jag ville va med pa kort..Men nar jag kom fram kostade det 30 euro..Da blev jag snal och vi fortsatte framat.

Avsultade med jattebutiken med FC Barcelonagrejer. Fanns allt mojligt..Tillochmed klader till hunden och till spadbarn om man ar en trogen supporter. Sag jordens sotaste sma skor till bebisar,jag tankte kopa i framtida syfte..Nastan..Eller for att ha som prydnad hehe. Men blev inget kop den har gangen..For jag ska nog dit igen.

Sag manga hangivna fans.. Mycket engelsman med kameran i hogsta hugg.. Det fotades helt sjukt mkt..Och en av klassisarna var inte sa mkt samre han hehe. Blev nog en och annan film.

Blev sugen att kolla pa en match i var nu.. Nu trillar familjen dar hemma av stolarna tror jag.. Fast bara om jag har en bra plats nara planen och nara till fiket=)

Pa vagen hem kom jag lite vilse. Hittade inte metron voi hade gatt av pa..Sa jag gick och jag gick..Och kom tva metrostationer bort..Hmm.

Jag ar iallafall valdigt nojd med dagen!!

Idag vet jag egentligen inte vad jag ska gora. Verkar som de flesta kanner detsamma om tentan imorn,att man inte kan gora sa mkt for att forbereda sig.. Och samtidigt vill jag inte borja plugga till tenta nummer 2 den har veckan innan jag har den forsta klar.. Sa jag laser val lite till da for att fa lite mer koll pa vart allt finns..For vi far namligen ha med oss allt material och hur manga bocker vi vill.. Bara det visar ju pa att han kommer att krangla till det!

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Emma

Kan den andra ha varit Patrik Andersson??? Kul för dej! Jag so´mnade när ja kom hem.. Skööönt att mna har tid med det... Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback