En hemsk resa..

Kvallen borjade perfekt, vi spelade olspel och at lite pizza. Fortsatte lika bra med dans flera timmar i streck pa Sutton.. Jag var saa nojd med stallet och tankte for mig sjalv att ahh vilket bra stalle, har ar det inte sa mkt skumt folk heller. For det sag verkligen inte ut som det.

Sen ser jag att min vaska ar oppen..Och att kamera och mobil ar borta..Gud vad ledsen jag blev..Jag gav mitt hemnummer till taxichaffisen tillochmed, sa desperat var jag..han fick namligen order att ringa min mobbe..Och OM de skulle ringa tillbaks sa skulle han ringa hem till mig ehh..Men jag hade val lite tur i oturen att kortet och pengarna var kvar. Annars hade jag ju inte kunnat ta mig med bussen till Girona..Var iofs nara att det inte gick iallafall..Men joo jag kom ivag tillslut.

Stackars mamma var uppe vid sex och skuylle ringa och se sa jag var vaken. Men jag svarar ju inte..Istallet svarar en spanjack..Mamma fattar ingenting och blir jatteradd..Men som tur ar ar jag ordniungssam och skickar mail till mamma och berattar att jag tappat bort mobben..Sa hon kunde bli lite lugn igen..

Val framme pa flygplatsen traffar jag en kille..Han fragar om jag minns honom..Jag tankte att har har vi val ytterligare ett psyk som ska stalka..Men visade sig att det var en kille fran Sverige som kollade pa samma lagenhet sio mig i borjan. Sa det var trevligt att jag fick sallskap pa planet hem.

Just ja..Skulle checka in bagaget..Overvikt saklart.. Sara Paulsson hade inte tankt sa langt..Tog en liten vaska som handbagage, sa fick packa om i plastpasar fran snabbkopet herregud.

Pa Skavsta kommer inte min vaska.. Fick springa runt och fraga..Visar sig att den hade ramlat av vask-bilen och lag ute pa flygfaltet.. Nar jag far vaskan och ska ga ut sa stoppas jag av tullen..De vill kolla igenom min vaska..Seriost,ser jag ut som en knarklangare? Kanske lite, med tankte pa plastpasarna i handerna, sminket fran kvallen innan och roda ogon (kanske luktade lite vin med). Men det sjukaste ar iaf att ena polisen fragar om han far oppna mina julklappar..Jag sa NEJ..och han lyssnade..Hade ju kunnat gomt flera kg kokain dar om jag ville..Men det ville jag inte.

Efter det var jag SA trott. Hoppade pa bussen till Arboga..Och mamma hamtade mig dar.

BLAAAA vilken hemsk resa och garkvall. Tror jag tyckte allt blev mkt varre eftersom jag inte hade sovit ngt..Massa jobbiga saker plus att man ar sjukt trott pa samma gang..Kanske hade varit battre att stanna hemma..Men samtidigt hade jag ju kul och det var sista kvallen for ngra. Men jag vill ha tillbaka min mobil och kamera....

Nu myser vi i soffan. Stackars mamma ar sjuk.. Jag hoppas jag kan halla mig ifran influensan.. Det ar sa skont att vara hemma...Lussekatter, pepparkakor och Noblesse bjuds det pa ikvall.. Ska se filmen Kim novak badade aldrig i genesarets sjo om ett tag. Sedan maste jag nog sova..Har inte sovit pa 38 timmar, helt sjukt..Vet inte vad jag gar pa nu..Kanske sockerchock=)

Puss

Kommentarer
Postat av: Emma

Herregud! Du hade inte så bra sista timmar... Men nu kan du njuta av att vara hemma.. Saknar dej här i Barcelona! Ska flytta över lite grejer till lägenheten idag så att jag inte kommer ringa dej efter hjälp..

Puss, ett dygn kvar sen är jag snart i Sverige också..!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback