Collbató..

Jag sag verkligen fram emot Collis den har gangen, mest for att jag ville lara mig bra grejer infor presentationer.

Men efter forsta lektionen var jag inte sa taggad langre, bara helt dod av all information och irriterad over saker. Till exempel sa hade vi fatt en viss maxtid pa vara presentationer, sa jag (och alla andra) hade ju forberett vara presentationer efter den tiden. Men sa andrar hon tiden pa lektionen, minskar den med tva minuter, bara sadar. Och man fick inte dra over pa tiden. Slutade runt atta, efter det blev det alltsa till att andra i presentationen och powerpoint, klippte bort 2 sidor men var fortfarande nervig for att det skulle bli for langt. Inte nog med det, under dagen fick vi aven veta att vi ska forbereda en grupppresentation till dagen darpa, och att det INTE skulle finnas tid att gora den pa torsdagen. Sa kvallen pa Collis var inte sa varst rolig, jag kande mig lite stressad... Blev ingen fiesta for mig utan valde en av mina tre sangar i hotellrummet och somnade runt elva redan:).

Just ja, under dagen fick vi ocksa gora PRE-presentationer. Alltsa presentera det amne vi skulle presentara dagen darpa.. Framfor filmkamera dessutom.. Sedan fick man feedback av de andra i klassen och jag kollade pa min film. Som vanligt stor jag mig mest pa hur jag later haha. Sen sag jag aven ett ticks som jag inte hade en aning om att jag hade. Maste saga att jag tyckte det var jattebra att fa se sig sjalv pa film.

Dagen darpa vaknade jag i tid och vi at supergod frukost. Det finns sa mkt braaa mat dar.. Man kanner mig sju kilo tyngre nu kan jag saga.. Det ar 3-ratters bade till lunch och middag. Och emellan det ar det fika tva ganger med mackor och massa gott fikabrod. Forstar inte hur spanjorerna kan ata sa mkt hela tiden, men jag klagar inte, det ar ju gott.

Hade huvudpresentationen dagen darpa. Jag tankte verkligen pa det jag hade sett pa filmen innan, och tyckte det gick bra. Feedback den har gangen ocksa. Summasummarum sa hade alla forbattrat sig den har dagen om man jamforde med gardagens pre-presentationer. Det som var drygt var att skriva feedback, det var varsta langa pappret med massa man skulle fylla i, allt ifran ticks till om personen hade presenterat sitt objektiv med presentationen.

Pa eftermiddagen hade vi gruppresentation. Vi fick valja en gruppmedlems arbete och presentera det tillsammans, den har gangen var det lite mer avslappnat och vi blev inte betygsatta. I publiken delades det ut olika roller som skulle stora de som presenterade for att se hur man reagerar. Men jag tycker inte att det blir samma sak om de ar forberedda pa att det ska vara ngra skummisar i publiken. Iallafall var jag en person som inte fattade spanska och jag bad dem att presentera pa engelska, blev dock ingen engelsk presentation hehe.

Kom hem igar runt sju. Jag langtade inte till mitt iskalla rum (hade inget tacke och inget element den forsta natten, lag under, handdukar och jackor men fros enda). och ville hellre stanna en natt till pa hotellet. Val hemma slangde jag bara in alla mina grejer i rummet och gick raka vagen ner pa stan. Kopte tacke och lampa. Varsta ranet.. Tusen spann pa Fnac men hittade for 780 pa CorteIngles...Vet att det finns billigare pa IKEA,men det var inte oppet och ligger utanfor stan. Och jag tankte inte frysa ihjal en natt till.. Var nog vart det, for jag sov jatteskont och lange i natt.

Och jag har varme. Beatriz(som jag bor med) visade mig hur man fick pa elementet idag. Sa nu har jag det varmt och gott. Hon sa aven att jag inte behover stada! Jag undrade saklart varfor men da svarade hon att hon gillade att stada och hade det som en vana pa helgerna. Sa nu har jag bara mitt rum,skont att slippa deep-cleaning kok och toalett haha...

Vi har ingen skola varken idag eller pa mandag, det ar en riktig langhelg. Men nasta vecka har vi daremot tav exams, en i Productos y mercados financieros och en i Direccion estratégica. Sa kanns som att jag vet vad jag ska gora i helgen...

Fick arbete fran Collis ocksa som vi ska skicka in innan imorn, ska gora klart det nu!!

Har ar eqipo de finanzas. Glada over att tva intensiva dagar ar slut=)



Nu ska jag testa koket for forsta gangen.

Puss och kram!



Kommentarer
Postat av: Emma

ja du, collis var jobbigt den här gången... och att vara sjuk samtidigt var ingen höjdare.. Men jag är glad att det värsta nu verkar ha gått över så att jag slipper gå till doktor.. Vilken fin bild det va på er... Nu ska ja plugga vidare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback