Matens tjusning

Efter ett engelskaseminarium på två timmar har jag hängt på Flamman. Emilie bjöd på Egyptiska pannkakor. Så goda att jag nästan överväger att ta snabbflyget till Egypten för att köpa några paket. Sedan satte vi igång med vårt heta brev till klassen.

Nu är jag hemma på norrsvängen igen. Efter några veckors snokande på Linas blogg kom jag på att jag nog också behövde en. Rarasara var upptaget,försökte med diverse namn men det enda som ville vara ledigt vara sarapau. Hm,okej då.

Blivit en inspirerad kock på senaste tiden. För det första fick jag en kokbok i julklapp. Gjorde mitt första tappra försök för nån dag sen, köttfärspaj. Blev inte alls som på bilden,mer rinnande..Men konstigt nog så var den god. Sääkert tillochmed godare än den på bilden! För det andra har jag börjat intressera mig för matprogram, eller iallafall "Middag". En massa godsaker. Tyvärr slut på det programmet nu,men det brukar ju ploppa upp flera.

På tal om mat så är det nog snart dags.

Sen blir det förberedelser inför morgondagens praktikfall "easyJet".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback