Pannkakor och smyg..

Idag har jag pluggat. Till lunch gjorde vi pannkakor. Jag tog med mig några in i datarummet, sa till Vladimir "Lämna typ två stycken till mig,ok?"  "Ja", fick jag till svar. När jag kommer ut fem minuter senare är alla pannkakorna borta.
"Men va???!! Var är mina pannkakor???"
"......Oj...Förlåt..Jag pratade i telefon, och tänkte inte så mycket, åt liksom bara upp alla...Förlåt"

Hahah jag har världens sötaste kille tycker jag. Straffet blev ett presentkort på Konsum till mig. Vi har för vana att runt klockan sex alltid ta en promenad till Konsum och köpa "något gott". För det är vi värda. Tycker vi alltid. Varför vet vi inte. Det pratar vi inte om. Chokladwaffers och vit choklad med krisp denna gång.

Måste börja äta mer frukt. Det godaste jag vet, nästan. Speciellt äpplen och päron. Synd att det är just de frukterna som jag är mest allergisk mot. Men det gör inget, har jag tandkräm och en tandborste till hands så går det. Äter upp jättefort,innan det börjar klia i halsen, och skyndar in på toan för att borsta hela munnen.Detta sker bakom stängda dörrar, i smyg,  men fungerar kanske inte när man är ute bland folk. Får hålla mig till apelsiner, mandariner, satsumas och clementiner då.

Idag gjorde jag rent spisen. Första gången på ett halvår typ. Ni kan ju tänka er hur den såg ut. Mamma fick en chock. Beror inte på lathet, utan bara det faktum att JIF-köksrengöring är tom. Fick ta diskmedel och svamp,gick ju det med. Man kan se att spisen faktikst är vit igen.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback