Njuter till fullo..

av mitt jullov.

Julen var bra och spenderades här hemma med kusiner och Vladimir. Gillar inte julmat(som jag säkrt skrivit hundra ggr....) men slank ner LITE endå. Fina julklappar,älskar det!!!:) Är som ett barn,jag vet....Men det är ju så spännande....

På juldagen blev det fest hos Ika med alla gamla godingar. Vi drog vidare till hantis ganska tidigt i oro för att inte komma in. Väl där hade vi nog kunnat komma en timma eller två senare. Kvällen var iallafall bra, dansade och drack nån drink. Var packat med folk och tillslut tröttnade jag o Felicia. Hungriga. Pizzan tar minst en kvart att få. På andra sidan gatan stod räddningen - en korvgubbe. "En korv tack", sa jag. Ser hur han börjar fixa och dona med värsta tjockkorven. Ok..Tänkte jag. Får väl gå. "30 kronor" säger han sedan och räcker den store mot mig. VAAAA tänkte jag. En korv för trettio. Missnöjd stod jag där med mina tior i händerna. Någon bakom mig i kön blev stressad av mig seghet och erbjöd sig att betala min korv om jag kunde skynda mig. Och visst skyndade jag mig därifrån, hem till sängen.

Dagen därpå stod egentligen den årliga släktträffen  med julbord på schemat. Men jag och mamma trotsade. Vi har faktikst aldrig fått gå på mellandagsrean på annandagen pga den. Åkte till Västerås. frid och fröjd enda tills vi såg allt folk. Västa inne på Ginatricot.. herregud. Det låg kläder på hela golvet och folk slet i allt de såg. Vi gick inte ens in. Var nog inte så kul med rea iallafall. Åkte hem tomhänta.

....För att sedan ångra mig. Idag blev det en trip tillbaka för att köpa en klänning som jag hade spanat på lite dagen innan. Typiskt mig att vela. SNYGG är den iallafall tycker jag:)

Har gjort gino till familjen, fruktsallad gratinerad med vit choklad. Var uppskattat:)

Nu ska jag gå ner till mamsen för att spela lite D´Jay som hela familjen fick i julklapp av tomten.

MEN....Vladimir saknas här hemma..Miss youuuuu:)!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback